نظر به انتشار گزارشی با عنوان «افتتاح دوباره پروژه‌ها» در روزنامه صبح یزد و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی؛ توضیحاتی از سوی روابط عمومی استانداری یزد به‌منظور تنویر افکار عمومی منتشر می‌گردد.

۱- پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی «تابان» با ظرفیت 484 مگاوات در دو فاز اجرایی شده که فاز اول آن شامل دو واحد ۱۶۲مگاواتی گازی و فاز دوم آن شامل یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار است. واحدهای دوگانه گازی این نیروگاه در سال ۹۴ توسط ریاست محترم جمهوری در سفر به استان یزد به بهره‌برداری رسیده است و آنچه در سفر جناب آقای دکتر جهانگیری مورد بهره‌برداری قرارگرفته، واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی این نیروگاه است.


2- در مورد نیروگاه سیکل ترکیبی «سرو چادرملو» نیز موضوعات مطرح‌شده مشترک و مشابه با نیروگاه تابان است به‌گونه‌ای که با حضور دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور صرفاً یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسیده است. دو واحد گازی این نیروگاه نیز در سال ۹۳ توسط رئیس محترم مجلس افتتاح شد. یادآور می‌شود واحد بخار این نیروگاه از اواسط سال ۹۵ در مدار قرارگرفته و صرفاً کار آزمایشی خود را آغاز کرده و تاکنون به‌صورت رسمی افتتاح نشده بود.


3- مردم شریف استان یزد و رسانه‌های تلاشگر استان یقین داشته باشند که پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر با بررسی‌های دقیق و بازدیدهای متعدد مدیران ارشد و کارشناس دستگاه‌های اجرایی استان انتخاب‌شده تا ضمن اطمینان خاطر از پیشرفت فیزیکی ۱۰۰درصدی آن‌ها، از اقدامات تبلیغاتی و نمایشی جلوگیری شود.


4- در پایان از حسن توجه رسانه‌ها و متولیان تلاشگر عرصه خبر استان که پوشش حداکثری برنامه‌های سفر معاون اول محترم رئیس‌جمهوری و جمعی از وزرای دولت تدبیر و امید به استان یزد را در دستور کار خود قراردادند، سپاسگزاری می‌نماییم.


روابط عمومی استانداری یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا