صدا و سیما و اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز یزد به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و همگام با برگزاري مجالس عزاداري ویژه های خاص را برای پخش تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی صداوسیمای مرکز یزد صداوسیما و اطلاعات و اخبار صداوسیمای یزد در سوگ شهادت بانوي دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) ويژه برنامه هايي را براي شنوندگان و بينندگان اين شبكه تدارك ديده است.

مثنوی آفتاب ویژه برنامه ای است که بمناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها از رادیو یزدپخش می شود.

 این ویژه برنامه امشب دوم جمادی الثانی و فردا شب سوم جمادی الثانی از ساعت 18:30 تا 20 باحضورکارشناسان به زندگی و سیره والای حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازد.

از بخشهای مختلف این برنامه می توان به گزارش، مداحی، بیان احادیث از بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) و نمایش اشاره کرد.

مثنوی آفتاب را راضیه دهقانیزاده تهیه , مهدیه شریفی و حسین درستکار اجرا می کنند.

مرثیه مرضیه عنوان دیگر برنامه ای است که در روز شهادت حضرت زهرا (س)سه شنبه سوم جمادی الثانی از ساعت8:30الی11:30بطور زنده از رادیو یزد پخش می شود.

از آیتمهای برنامه میتوان به پوشش مراسم هیئت های عزاداری در امامزاده سیدالصحرا یزد، حضور کارشناس در برنامه و پرداختن به مناقب و فضایل ام ابیها (س)، تلفنهای مردمی و نمایشهای کوتاه معنوی اشاره کرد.

مرثیه مرضیه را فاطمه دانایی تهیه و ناهید فرجی اجراء می کند.

شبکه استانی شبکه تابان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) با ویژه‌برنامه‌ یاس نبوی به تهیه‌کنندگی مسعود حکام زاده و اجراء محسن فلاح از ساعت 7:45به طور زنده به تبیین شخصیت وجودی آن بانوی مکرمه خواهدپرداخت.

همچنین شبکه تابان به پخش زنده هیئت های عزاداری ویژه شهادت حضرت زهرا(س) با حضورهیئتهای مختلف ازساعت8 از امامزادگان سیداحمدوسیدمحمود(ع) سیدالصحرا به تهیه کنندگی حامد ژیان پور و کارگردانی ابوالفضل دهقانیزاده نیزخواهد پرداخت.

برنامه " در سایه سارخورشید"عنوان برنامه دیگری است که درشب شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بطورزنده وبا بخشهای ذکرمصیبت امشب دوشنبه دوم جمادی الثانی با حضورمداح اهل بیت آقای دهقان حسینی وباحضورکارشناس مذهبی خانم سعیده شاکری و با اجراء ناهید فرجی وفردا شب سه شنبه سوم جمادی الثانی با حضورمداح اهل بیت آقای محبی وباحضورکارشناس مذهبی حجت الاسلام شاه آبادی و بااجراءسیدعباس امام با بیان  مناقب وفضایل ام ابیها (س) به تهیه کنندگی روح الله صالحی ازساعت21 الی22از شبکه تابان پخش می شود.

پخش سیمای شبکه تابان در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) پخش حدیث کساء، پخش سخنرانی حجت الاسلام آقایان راشد، موسوی پور و صمدی و روضه های قدیمی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای با موضوع شخصیت و سبک زندگی حضرت زهرا(س) وکلیپ به همراه تصویر کشیدن بخش‌های مظلومیت زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و مرثیه سرایی دخت گرامی پیامبر (ص) و زیرنویس حدیثهایی از حضرت زهرا(س) در بین برنامه های شبکه تابان را در دستور پخش قرار داده است.

پخش صدای یزد نیز در شب و روز شهادت حضرت زهرا(س) علاوه بر پخش ميان برنامه هايي نظير مداحي و سوگواري براي حضرت زهرا(س) ،نماهنگ هايي با صداي مداحان اهل بيت و پخش احاديثي در رثاي فاطمه زهرا (س) ، ويژه برنامه هايي براي تبيين سيره عملي آن حضرت و ارائه الگويي مناسب براي زندگي از رفتار هاي اخلاقي و اجتماعي حضرت زهرا(س) را پخش می کند.

اطلاعات و اخبار شبکه استانی یزد نیز به پخش گزارش موضوعی با محوریت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) در شب شهادت آن حضرت و نیز پوشش خبری مراسم عزاداری بی‌بی دو عالم در سراسر استان و همزمان خبر اعلام شناسایی شهید مفقود تفتی بعد از 35 سال به خانواده اش را به گزارشگری کاظم دهقان اشکذری خواهد پرداخت.

در کانال روابط عمومی صداوسیمای یزد

با ما همراه باشید

@priribyazd

https://t.me/joinchat/AAAAAEE5kGBS8EH0Zce1wA










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا