به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد دکتر محمدرضا عارفی به مناسبت فرا رسیدن پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی، طی پیامی ضمن تبریک روز مهندسی به جامعه مهندسی استان این قشر را از اساسی ترین ارکان دستیابی به توسعه پایدار دانسته و گفت: شمار قابل توجه مهندسین رشته های گوناگون در استان یزد نشان از توجه ویژه ی مردم به رشد و توسعه ی مبتنی بر علم و دانش است. مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن تاکید بر بهره گیری از این ظرفیت عظیم بومی در استان افزود: جلب مشارکت مهندسین و متخصصین خلاق و تلاشگر استان و همچنین حمایت از آنان، از مهمترین راهکارها برای پاسداشت حقوق شهروندی و دستیابی به آرمانهای بلند توسعه پایدار خواهد بود. متن کامل پیام مدیرکل نوسازی مدارس استان به مناسبت روز مهندسی به شرح زیر است:

مهندسین ارجمند و گرامی

پایگاه خبری یزد فردا،از دیرباز تا کنون همواره مهندسین در تلاش و کوششی خستگی ناپذیر، ساخته و پرداخته اند تا مردمان دوران خود و شاید کسانی که پس از آنها پای در این دنیا می گذارند را به آرامش و آسایش نزدیکتر کنند. نامهای بلندی که همچنان در آسمان علم و دانش کیهان می درخشند گواهی روشنی هستند برای این ادعا و پر فروغ تر، ایرانیانی که در این میدان گوی سبقت را ربوده و آثار جاودانی از خود بر جای گذاشته اند.

پنجم اسفندماه، گاهی است برای بزرگداشت یکی از ستاره های این آسمان درخشان، خواجه نصیرالدین طوسی. ولی بدون تردید سترگ تر و گرامی تر از این نخواهد بود که مهندسین، امروز به عنوان میراث داران این دانش و تمدن، پای در راه این بزرگان نهاده و هر چه در توان دارند برای ساختن و پرداختن این سرزمین کهن به میدان آورند.

اکنون و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند دانش و اندیشه ی سرشار از ایده ی شما مهندسین گرامی هستیم. نیازمند اینکه دلهایتان برای آبادانی و پیشرفت این خاک گرامی لرزیده و اندیشه هاتان به یاری مان آید. شما سفیران دانش و تخصص در میان مردمید، دستهایی که زندگی را در خانه هایی ایمن، شهرهایی شاداب و راههایی خاطره انگیز به مردم هدیه می کنند.

گاه آنست که این نیروی بی پایان را فرا نهاده و به یاری پروردگار یگانه، حمایت مسئولین و همدلی و همزبانی این مردم ارجمند، راه را برای دستیابی به آرمانهای بلند توسعه ی پایدار در همه ی حوزه ها و پاسداشت حقوق شهروندی، هموار و هموارتر کنیم.

اکنون شایسته است که فرا رسیدن پنجم اسفندماه، سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندسی را به جامعه  بزرگ مهندسین مخصوصا همکاران ارجمند و عزیز خودم در اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان یزد که درعرصه تامین زیر ساخت های آموزشی برای طالبان علم و معرفت، نقش آفرین میباشند  صمیمانه تبریک وتهنیت عرض نمایم و امید است با الهام از فناوری های نوین و خلاقانه و همسو با رعایت مقررات مهندسی و اخلاق اسلامی و حرفه ای، اندیشه و روش مهندسان ایرانی برای همگان همانند گذشته الگو قرار گیرد.

 

محمد رضا عارفی

1396/12/5

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا