معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در جلسه شوراي اطلاع‌رسانی استان، تأمین و مديريت آب را از دغدغه‌های مهم و پيش رو دانست و خاطرنشان كرد: ارتقا برنامه‌های آموزشي و اطلاع‌رسانی بهینه‌سازی مصرف آب را متحول می‌کند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، شوراي اطلاع‌رسانی استان در محوريت دغدغه‌ها و مديريت مصرف آب با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و اعضاي اين شورا تشكيل جلسه داد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: با توجه به وضعيت استان درزمینه تأمین آب شرب و هم‌چنین شرايطي كه امسال به علت كمبود منابع آبي و كاهش بارندگي در سال‌های گذشته با آن روبه‌رو هستيم يكي از دغدغه‌های جدي مسئولان استان بحث كمبود آب شرب به‌ویژه براي تابستان است و ضرورت مديريت مصرف آب بيش از هرزمانی احساس می‌شود.
«محمدعلي طالبي» افزود: همفکری‌های خوبي بين دستگاه‌های دولتي عضو شوراي اطلاع‌رسانی و هم‌چنین نمايندگان رسانه‌های استان براي تحقق مديريت خوب و مؤثر درزمینه مصرف بهینه آب صورت گرفته است.
طالبي بيان كرد: برنامه‌هایی براي اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف موضوع آب، ارتقا برنامه‌های آموزشي در بخش‌های متنوع از سوي رسانه‌ها و دستگاه‌های متولي امر آب در دستور كار قرار گرفت و اميد است در قالب اين برنامه‌ها و با مشاركت اجتماعي بتوانيم در مسير صرفه‌جویی آب درزمینه هاي مختلف قدم برداريم.
رئيس شوراي اطلاع‌رسانی استان در پايان اظهار داشت: در حوزه كشاورزي نيز براي تأمین و مديريت مصرف آب مشكلات زيادي داريم زيرا كشاورزي ما عمدتاً متكي به آب قنات و چاه‌های كشاورزي است كه در حال حاضر افت شديد آب را تجربه می‌کنند پس ضرورتاً بايد راهكارهاي كاهش و بهینه‌سازی مصارف كشاورزي نيز دنبال شود تا بتوانيم در حوزه‌های اقتصادي و كاهش بهينه مصرف آب، مديريت خوبي را در استان شاهد باشيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا