فرماندار يزد گفت: مديران و روساي ادارات و نهادهاي شهرستان يزد بايد زمينه لازم را براي حضور جوانان در جلسات اداری ايجاد نموده و از نظرات و دیدگاه‌های آنان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان يزد با حضور فرماندار يزد، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري، بخشداران مركزي و زارچ و ساير اعضاي اين ستاد برگزار شد.

«مصطفي سالاري» در اين جلسه با تبريك اعياد شعبانيه به‌ویژه ميلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: توجه به نيازها و بررسي موضوعات جوانان در دو حوزه مسائل فردي و اجتماعي از مواردي است كه بارها مورد تأكيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده بايد موردنظر مديران مرتبط در حوزه جوانان قرار گيرد.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه در حال حاضر در دنيا با پيشرفت سريع فنّاوری درزمینه هاي مختلف روبرو هستيم افزود: بايد شرايط را به نحوي فراهم كنيم كه نيازهاي به‌روز جوانان مدنظر باشد و براي رفع آنها راهكارهاي عملياتي با در نظر گرفتن شرايط روز جامعه ارائه گردد.

وي خواستار ارتباط بيشتر مديران و مسئولان و به‌ویژه دستگاه‌های متولي امر ساماندهي امور جوانان با اين قشر از جامعه شد و تصريح كرد: مشاركت دادن جوانان در عرصه‌های مختلف و استفاده از نظرات آن‌ها در پيشبرد اهداف تعیین‌شده براي زندگي فردي و اجتماعي آن‌ها تأثيرگذار است.

رئيس ستاد ساماندهي امور جوانان شهرستان يزد با اعلام اينكه در فرمانداري يزد آمادگي داريم تا در جلسات پذيراي جوانان نخبه باشيم و از نظرات و دیدگاه‌های آنان بهره‌مند شويم اضافه كرد: امروز در شرايطي هستيم كه در اكثر برنامه‌ها، طرح‌ها و حتي پروژه‌های عمراني و المان‌های شهري بايد نظرات و دیدگاه‌های جوانان مدنظر باشد.

سالاري در ادامه بابیان اينكه جوانان يزدي در عرصه‌های مختلف به‌ویژه ورزشي و علمي موفق به كسب رتبه‌های برتر در سطح كشور و حتي جهاني شده‌اند خاطرنشان كرد: اگر به جوانان فرصت دهيم و زمينه را براي بروز استعدادهاي آن‌ها فراهم‌سازیم قطعاً می‌توانند قله‌های افتخار بيشماري را فتح نمايند و موجبات افتخار يزد و ايران شوند.

فرماندار يزد همچنين با تقدير از اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اجرايي در حوزه‌های مختلف به‌خصوص در امر ساماندهي امور جوانان ابراز داشت: متأسفانه برخي از دستگاه‌های اجرايي در سطح شهرستان با توجه به شرح وظايف خود اقدامات تأثيرگذاري را انجام می‌دهند كه به علت عدم گزارش دهي مناسب، اين اقدامات به‌صورت كمرنگ در سطح جامعه جلوه داده می‌شود.

سالاري افزود: تغيير و تحولات در مباحث مديريتي به‌هیچ‌وجه نبايد اختلالي را عملكرد ادارات و نهادهاي شهرستان ايجاد كند كه در همين راستا انتظار داريم تا مديران و مسئولان شهرستان براي تحقق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغي همت بيشتري داشته باشند.

فرماندار يزد در پايان با اشاره به سیاست‌های دولت تدبير و اميد در حوزه اشتغال و ايجاد کسب‌وکار در شهرها و روستاها خاطرنشان كرد: اطلاع‌رسانی صحيح و بهره‌مندی جوانان از تسهيلات کم‌بهره دولت در اين زمينه می‌تواند در كاهش بيكاري و افزايش اشتغال تأثيرگذار باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا