معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در نشست کمیته فنی و تخصصی شورای معادن استان با تأکید بر اجرایی شدن دستورالعمل‌های شورای معادن استان گفت: مجوز بهره‌برداری و اکتشاف از معادن استان با کار کارشناسی دقیق و حفظ منافع استان انجام شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «محسن صادقیان» در این نشست ضمن تأکید به اعضا در دقت نظر و کار کارشناسی در مجوز بهره‌برداری و اکتشاف از معادن استان گفت: باید به‌گونه‌ای عمل شود که ازیک‌طرف به فعالیت‌های معدن کاران واقعی کمک شود و از طرف دیگر افرادی که واقعاً تخصصی در این حوزه ندارند و باواسطه فعالیت می‌کنند متوجه گردند که دیگر تمدید پروانه‌ها به‌سادگی انجام نخواهد شد و باید حقوق مردم و دولت در این رابطه پرداخت گردد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ادامه داد: دولت حمایت‌های لازم را در ارتباط با زیرساخت‌ها و زمینه‌سازی‌های موردنیاز در راستای بهره‌برداری از معادن با حفظ منافع استان و توجه به محیط‌زیست و منابع طبیعی انجام خواهد داد.
صادقیان بر ارائه کار کارشناسی از سوی صاحبان معادن استان تأکید کرد و نظر جمعی کارشناسان و به‌ویژه بخش خصوصی در حوزه معدن را در تصمیم‌گیری‌ها ملاک عمل دانست.
گفتنی است در این نشست که مصوبات آن برای بررسی و تصویب نهایی به شورای معادن استان ارسال خواهد شد، درخواست‌های متقاضیان و صاحبان معادن استان برای تعطیلی موقت، تمدید پروانه و انصراف از بهره‌برداری معادن موردبررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا