در یکی از این ویدئوهای کوتاه دیده می‌شود شماری از حاضران در مرکز فروش علاالدین تجمع کرده‌اند و شعار می‌دهند‌ : «اعتصاب، اعتصاب». از سوی دیگر گروهی دیگر که در مقابل مرکز فروش چهارسو حرکت می‌کنند با شعارهای خود خواستار آن اند که فروشندگان این مرکز نیز مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_155881.jpeg

این درحالی است که عصر سه‌شنبه محمدجوان آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران در توییتر خود از عادی شدن فعالیت کسبه در این مراکز فروش خبر داد و نوشت : «امروز در بازار چارسو حضور پیدا کردم. فعالیت کسبه به حالت عادی بازگشته است.» وی افزود : «به نوبه خود برای تأمین ارز برای این تجهیزات تلاش خواهم کرد. هرچند در این میان لازم است با سودجویی‌ها نیز برخورد جدی شود.»

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_155882.jpeg

به نوشته وبسایت جماران تعداد اندکی از فروشندگان اقدام به بازگشایی مغازه‌های خود کرده‌اند اما بسیاری از مغازه‌های این مراکز فروش موبایل همچنان بسته مانده است. تصاویری از حضور نیروی انتظامی در محل اعتراض‌ها نیز منتشر شده است.

 

در ویدئویی دیگر دیده می‌شود شماری از معترضان با تجمع در زیر پل حافظ در خیابان جمهوری تهران شعار می‌دهند:‌ «دلار ده تومانی نمی‌خواهیم» و «سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن».

روزنامه همشهری روز سه‌شنبه در توییتر خود نوشت دلار آزاد بالای ۸ هزار تومان معامله شده و نرخ فروش آن دربرخی موارد به‌ ۹ هزار تومان نیز رسیده است.

افزایش چشمگیر و پیوسته نرخ ارز در هفته‌ها و روزهای گذشته، به ویژه پس از اعلام خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای با ایران، بر روند واردات و فروش کالاهای خارجی در این کشور تأثیر مستقیم داشته و بیش از پیش بر نگرانی فروشندگان و مصرف‌کنندگان ایرانی افزوده است

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_155883.jpeg

بازاریان تهران صبح امروز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار ، گرانی نرخ ارز و کمبود مشتری با بستن مغازه‌های خود دست از کار کشیدند و تجمع مسالمت‌آمیزی برگزار کردند.

یک روز پس از اینکه فروشندگان موبایل در بازار چارسو و علاءالدین در تهران در اعتراض به افزایش بی‌رویه نرخ ارز و گران شدن تلفن همراه اعتراض کرده بودند، امروز دوشنبه چهار تیر ماه 97 بازاریان تهران نیز در اعتراض به رکود حاکم بر بازار نوسان بی‌ضابطه نرخ ارز، کمبود مشتری و گرانی کالا دست از کار کشیدند.

بنابر گزارش‌های دریافتی، ابتدا پارچه‌فروشان و بازاریان راسته بازار بزرگ و چارسوق و سرای قیصریه اقدام به بستن مغازه‌های خود کردند و پس از آن سایر بازاریان نیز با بستن مغازه‌ها دست از کار کشیدند.

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_155884.jpeg

پلیس نیز در صحنه حضور دارد، و با ایجاد نظم و آرامش ، زمینه تجمع مسالمت آمیز و صنفی بازاراریان را فراهم کرده است.

بنا بر مشاهدات خبرنگار فارس، در بازار امین حضور نیز که محل فروش لوازم خانگی است برخی از بازاریان می‌گویند به خاطر اینکه نمی‌دانیم سرنوشت دلار چه می‌شود یا جنس به مشتری نمی‌فروشیم و یا ابتدا پیش دریافتی از او می‌گیریم و با او شرط می‌کنیم که اگر جنس مورد نیاز از سوی کارخانه گرانتر شد، باید تفاوت قیمت را نیز قبول کند. در این شرایط نمی‌توانیم جنس‌های موجود را به مردم بفروشیم چون نمی‌دانیم برای تامین اجناس فروخته شده براساس چه نرخ دلاری باید کالا خریداری کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا