معاون هماهنگي امور عمراني استانداري يزد با اشاره به جايگاه جغرافيايي و ارتباطات جاده اي وسيع در استان گفت: راه اندازي سامانه توليد و جابه‌جايي بار در كشور زمينه ساز شفافيت و رعايت حقوق رانندگان است و دست دلال ها از اين حوزه خارج مي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز شنبه 30 تيرماه آئين تكريم و معارفه مديران كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان يزد با حضور «عبدالهاشم حسن نيا» معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، معاون برنامه ريزي سازمان حمل و نقل جاده اي كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد و جمعي از مسئولان استاني در مجموعه راه و ما برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين مراسم ضمن تقدير از اخلاق نكو و تلاش هاي ارزشمند «سعيد برازنده مقدم» سرپرست اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان بيان كرد: امروز يزد به دليل موقعيت جغرافيايي در مركزيت كشور، دومين استان معدني كشور و حجم توليد و جابه جايي بار در سال بين 22 تا 24 ميليون تن، از جايگاه و نگاه ويژه اي در حوزه حمل و نقل ملي برخوردار است.
«محسن صادقيان» افزود: در يزد جدا از جابه جايي هايي كه از مركز استان صورت مي گيرد، جاده هاي استان نيز پذيراي مسافران و بار در كل كشور هستند زيرا در كريدور جنوب به شمال و شرق به غرب كشور قرار گرفته ايم و باري كه از جنوب به سمت تهران جابه جا مي شود نيز از مسير استان يزد عبور مي كند.
صادقيان ادامه داد: حمل و نقل امروز در استان از يك سو به دليل وجود انجمن هاي صنفي بسيار خوبي كه در موضوعات مختلف فعال و تلاش مي كنند و از سوي ديگر با توجه به كارمندان سخت كوش اين مجموعه توانسته همواره در مسير رشد قرار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: تلاش كرده ايم با به كارگيري روش هاي نويني كه در بحث راهداري و حمل و نقل جاده اي وجود دارد از مديريت سنتي عبور كنيم زيرا اگر بخواهيم توانمند و كارآمد باشيم با مديريت سنتي نمي توان به نتيجه مطلوب برسيم.
معاون استاندار يزد گفت: ما نياز به يك تغيير جدي در موضوعات مديريتي براي استفاده از روش هاي نو داريم و اگر راه اندازي سامانه توليد و جابه جايي بار در كشور محقق شود، زمينه شفافيت، رعايت حقوق رانندگان و كوتاه شدن دست دلال ها از اين عرصه فراهم مي آيد.
صادقيان ادامه داد: در موضوع پايانه بار بعد از سال ها توانستيم روند اين فعاليت ها را به روش مكانيزه و سامانه الكترونيك مجهز كنيم تا بتوانيم شفافيت لازم را در بحث توليد و جابه جايي بار داشته باشيم.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: مديران وظيفه دارند با به كارگيري روش هاي نوين و تسلط بر فعاليت هاي زير مجموعه خود با خرد و كارآمدي فعاليت هاي مناسب با هدف رضايت ارباب رجوع به ويژه كاهش زمان، دريافت مجوزهاي سرمايه گذاري و كسب و كار در استان را به حداكثر دو ماه كاهش دهند تا فرصت ها درگير گذر زمان، محدود نشود و يا از دست نروند.
گفتني است در اين مراسم با اهداي لوح تقدير از تلاش هاي «محسن صادقيان» مديركل سابق راهداري و حمل و نقل جاده اي استان و «سعيد برازنده مقدم» سرپرست اين اداره كل تجليل شد و «علي عليخاني» به عنوان مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان معرفي گرديد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا