امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: همه ما می‌دانیم که استکبار با تمام قوا و بهره‌گیری از همه ترفندها و ابزارهای پیشین و نوین به جنگ ملت بزرگ ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی آمده است.

به گزارش میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه از طراحان سی آی ای و کاخ سفید تا مزدوران وابسته، اسرائیل و مغرضان وابستگانشان در سراسر جهان آمده‌اند تا از همه ابزارها، غفلت‌ها و ناآگاهی‌ها و دشمنی‌های منطقه‌ای و اختلاف‌افکنی برای نابودی انقلاب اسلامی بهره بگیرند، افزودند: امروز تمرکز آن‌ها بر فروپاشی اقتصادی و ضربه زدن به مردم و دور ساختن آن‌ها از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: امروز ما و شما، جریان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در یک جنگ احزاب و در یک خندق عمیق و در یک مبارزه بزرگ با دشمن اسلام قرارگرفته‌ایم که باید عمق این جنگ و جهاد را بفهمیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: ملتی که در همه صحنه‌ها تا به امروز خوش درخشیده، از همه آزمون‌ها سربلند بیرون آمده و از گردنه‌های سخت عبور کرده است؛ امروز هم با همبستگی و توجه به رهنمودهای رهبری می‌تواند از این گردنه سخت عبور کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه باید در مسئله اقتصادی بپذیریم که مردم ما در سختی‌های زیادی قرار دارند افزودند: وقتی‌که ارزش پول ملی کاهش شدید پیدا کند و کارگری که با یک‌میلیون کمتر و یا بیشتر زندگی کند، با گرانی و افزایش قیمت‌ها و مهارگسیختگی دست‌وپنجه نرم کند معلوم است که دچار مشکل هستیم.

ایشان ریشه این موج سنگین را در حقد و کینه مستکبران عالم از ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی خواندند و گفتند: شکست ترامپ و دار و دسته‌هایش در منطقه و در پهنه بین‌المللی در برابر جبهه مقاومت و ملت بزرگ ایران، آن‌ها را به این حقد و کینه و یاوه‌گویی کشانده است.

حضرت آیت‌الله اعرافی با توصیه مسئولان به توجه به رهنمودهای رهبری و عذرخواهی از خطاهایشان گفتند: کم‌توجهی به مشکلات و سختی‌ها، عدم اتخاذ تدابیر به‌موقع از ضعف‌های ماست که باید جبران شود.

امام‌جمعه میبد تصریح کردند: وقتی‌که ما 20 میلیارد دلار بدون تدبیر جامع و کامل به بازار بریزیم و موجب مشکلات شویم معلوم است که دچار ضعف هستیم و باید به این ضعف‌ها اعتراف کنیم.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند: در بخش قوه قضائیه برخورد سنجیده درست دقیق و به‌موقع نبوده که دچار مشکل شدیم و همچنین در بخش قوه مقننه اشکالاتی در نوع قانون‌گذاری و نوع نظارت وجود دارد که باید اصلاح شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به ضعف‌های نهادهای فرهنگی و روحانیت هم اذعان کردند و گفتند: همه این ضعف‌ها اگر مجاهدانه وارد اقتصاد مقاومتی شویم قابل معالجه است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به کشف ده‌ها انبار احتکار کالاهای موردنیاز مردم گفتند: کشف این حجم از اقلام موردنیاز مردم و احتکار آن از سوی جماعتی، از ضعف‌های درونی ماست.

ایشان با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ترکیه و همراهی مردم با دولت گفتند: مردم ما هم باید همراهی و همدلی خودشان را با دولت و مسئولین بیشتر کنند.

*آمریکایی‌ها تمام هویت ما را هدف گرفته‌اند

حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه آمریکایی‌ها به این حد بسنده نمی‌کنند تصریح کردند: آن‌ها به دنبال این هستند تا تمام استقلال و آزادی و هویت ما را از ما بگیرند و باید ملت، قوا و مسئولین با توجه به رهنمودهای رهبری وارد میدان شده و اقتصاد را نجات دهند.

خطیب جمعه میبد تصریح کردند: باید نظارت‌ها را تقویت و کار فرهنگی را افزایش داد و با تلاش شبانه‌روزی، پایه‌یک اقتصاد قوی را در کشور ریخت.

*امروز توپ تمام مستضعفان عالم در زمین امریکا و جنگ افروزان است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در محور دوم بیانات خود اظهار داشتند: امروز توپ در زمین آمریکایی‌ها و جنگ افروزان عالم که با ابزارهای قدرتشان با خلق صحنه‌های خونریزی و جنگ‌افروزی، سیمای غارتگری و اشغالگری خود را در عالم به نمایش گذاشته‌اند.

امام‌جمعه میبد بابیان اینکه همه توپ‌های مستضعفان عالم امروز در زمین غارتگران جهان و در رأس آن‌ها دولتمردان امریکاست گفتند: به همین دلیل مرگ بر قدرت شیطانی امریکا از زبان ملت ما و مستضعفان عالم نیفتاده است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه ایران دارای منطق است که در فلسطین، روابط بین‌الملل و در مبارزه با تروریست بر اساس قانون عمل کرده است اظهار داشتند: جبهه مقاومت و ایران مقتدر، شاخ‌های تروریسم را در منطقه شکست درحالی‌که آمریکایی‌ها پشتوانه تروریست بودند؛ ایران تروریسم را در منطقه مهار کرد.

*مذاکره باکسانی که به نیم‌بند پیمان خود عمل نکردند غلط است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تئوری و دکترین‌های استوار جهانی را به دنیا ارائه کرده است به ثبت دروغ‌های بی‌پایان در پرونده آمریکایی‌ها اشاره کردند و گفتند: مذاکره باکسانی که صدبار کودتا کردند و برای ما هزار نقشه کشیدند و حتی به نیم‌بند پیمان خود در بر جام هم عمل نکردند غلط است.

ایشان افزودند: ملت و مسئولان ما در برابر شما خواهند ایستاد و همه آرزوهای شما نقش بر آب خواهد شد.

*قدرت دفاعی و موشکی ما امنیت آور و استقلال بخش است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به قدرت صنایع دفاعی و موشکی ایران پرداختند و گفتند: قدرت دفاعی ملت امنیت آور و استقلال بخش است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به پرونده دولت‌هایی که امریکا به آن‌ها حمله کرده است گفتند: دولت امریکا اول صنایع دفاعی، امنیتی و همبستگی و قدرت فرهنگی کشورها را متزلزل و بعد به آن‌ها حمله می‌کند و از پا درمی‌آورد.

حضرت آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: قدرت فرهنگی، ایمان، اعتقاد، گفتمان انقلاب اسلامی و مجاهدت درراه خدا اصل و قدرت امنیتی و دفاعی ما هم در ادامه آن‌هاست.

*دولتمردان در حفظ صنایع دفاعی و اقتدار ملی بکوشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: موشک‌ها، صنایع دفاعی و نظام امنیتی ما برای امنیت منطقه و مستضعفان عالم است و دولتمردان ما در حفظ این اقتدار امنیتی که امروز داریم و در منطقه بی‌نظیر است و بر پایه ایمان و عشق به اسلام است باید تلاش کنند.

ایشان افزودند: ما مبشر ایمان و منطق، عقل دین و ارزش‌های ایمانی و اخلاقی برای امت اسلام‌خواهیم بود.

*ماه ذی‌الحجه ظرفیت بالای معنوی و عرفانی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور دهه ذی‌الحجه را مناسبت بزرگ و ظرفیت بالای معنوی عنوان کردند و گفتند: شهادت امام باقر (ع) و سالروز شهادت مسلم بن عقیل، روز عرفه و عید قربان در این دهه قرار دارد که باید از این فیوضات بهره برد.

*مقام والای آزادگان باید بزرگ داشته شود

ایشان سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را گرامی داشت و با اشاره به جایگاه رفیع آن‌ها گفتند: مقام والای مجاهدان و ایثارگران درراه خدا و آزاده‌ای که عمری در شکنجه‌گاه‌های صدامی سپری کردند بسیار رفیع است.

*مسجدها پایگاه‌های تزریق روح معنویت در جامعه شوند

امام‌جمعه میبد روز جهانی مسجد را هم گرامی داشتند و گفتند: گرامیداشت و احیاء مسجد سرآغاز زندگی معنوی و عرفانی است و همه ما باید تلاش کنیم مسجدها سنگرهای استوار دین و پایگاه‌های بزرگ تعالیم دینی و تزریق روح معنویت اخلاق و بصیرت در جامعه شوند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه حوزویان و روحانیت در احیا مساجد کم‌کار کرده‌اند افزودند: ائمه جماعات بیش از همه در این زمینه مسئول‌اند و باید در کشور حداقل صد هزار مسجد پررونق، سه وعده نماز با برنامه‌های دینی و مشاوره و فرهنگی داشته باشیم.

../../../../media/news_gal/file_156513.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا