گردهمایی ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با تاکید بر نقش ائمه جمعه به‌عنوان مشعل‌داران هدایت در سطح جامعه، خواستار مساعدت آنان در راستای توسعه و تثبیت فرهنگ مدیریت مصرف برق بیش از گذشته شد.

وی با بیان این‌که با صرفه‌جویی 10 درصدی و جلوگیری از اسراف توسط آحاد جامعه در بخش‌های: صنعت، کشاورزی و خانگی هیچ‌گونه مشکل برق‌رسانی نخواهیم داشت؛ گفت: با این اقدام همگانی ضمن کمک به تولید کشور، خدمات‌رسانی بهتری در صنعت برق کشور به جامعه ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد به اقدامات اساسی و زیربنایی صنعت برق استان اشاره و بیان کرد: در زمینه تولید و مصرف برق و از مجموع نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تولید پراکنده و نیروگاه‌های خورشیدی 643 هزار مشترک در استان یزد تغذیه می‌کنند که 26 مشترک کارخانجات بزرگ با مصرف بالای 7 هزار کیلووات است.

مهندس صباغزادگان با بیان این‌که بیشترین مشترکان استان یزد را صنعت برق دارد و برق با زندگی مردم عجین شده است؛ افزود: بالغ‌بر 5/99 درصد مردم استان یزد و کشور، از نعمت برق برخوردار هستند و قدرت نامی این نیروگاه‌ها در سال 95 از 2457 مگاوات با رشد 9 درصدی در سال 96 به 2679 مگاوات رسیده است.

وی به تشریح خدمات صنعت برق پس از انقلاب و مقایسه رشد تولید و مصرف انرژی در کشور و استان پرداخت و گفت: در سال 1357 کل تولید برق در کشور بیش از 16 هزار 500 میلیون کیلووات ساعت و در استان یزد 179 میلیون کیلووات ساعت بود که اکنون این میزان با رشد 18 برابری در کشور و رشد 64 برابری استان افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین گفت: فروش انرژی در سال 96 نسبت به سال 57 در کشور رشد 18 برابری و در استان یزد رشد 50 برابری داشته است.

وی با اشاره به این‌که میزان رشد پیک کشور تاکنون حدود 3 درصد است؛ ‌افزود: حداکثر پیک نياز مصرف استان با رقم بیش از 1502 مگاوات در روز 11 تیرماه ساعت 13:06 رخ داد که میزان مدیریت مصرف انجام گرفته در آن روز میزان 320 مگاوات است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد و محمود زمانی قمی استاندار یزد نیز به عنوان دیگر سخنرانان این مراسم، به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی 40 سال گذشته اشاره و به تشریح راهکارهای مبارزه با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

../../../../media/news_gal/file_156513.jpeg










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا