معاون استاندار يزد با توجه به وجود برخي مشكلات كسب و كارهاي ديجيتال در مقايسه با اصناف سنتي به ويژه در زمينه حمل و نقل،گفت:رونق كسب و كارهاي دانش بنيان و ديجيتال در يزد نيازمند مديريت علمي و گفتمان تعاملي است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،يازدهمين نشست شوراي راهبري ارتباطات و فناوري اطلاعات استان با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد بيان كرد:هدف از طرح موضوعات مربوط به كسب و كارهاي دانش بنيان و طرح برخي دغدغه هاي مشاغل سنتي در شوراي راهبري ارتباطات و فناوري اطلاعات رسيدن به گفتماني موثر براي نزديك شدن ديدگاه ها در ادامه مسير است.
«علي زيني وند» ادامه داد:ضروريست براي تصميم گيري مناسب در اين حوزه، مديران نسبت به موضوعات دانش بنيان اطلاعات خود را بروزرساني و با درك صحيح از شرايط توسعه و مسائل مربوط به مشاغل سنتي برنامه ريزي و جهت دهي ساختارمندي را براي يزد به عنوان پايلوت كسب و كارهاي ديجيتالي در كشور  ارائه كنند.
زيني وند افزود:با تعطيلي و ممانعت از فعاليت جوانان و ايده هاي نو در زمينه كسب و كارهاي اينترنتي كه امروز با كمترين ظرفيت هاي مالي مشاغل زياد و خدمات متنوعي به جامعه ارائه مي دهند نمي توان نتيجه خوبي را رقم زد زيرا پيشرفت تكنولوژي در دنيا با سرعت در حال توسعه ابعاد مختلف اين موضوع مي باشد.
وي اظهار داشت:با توجه به تجربه هاي موفق داخلي و خارجي لازم است با شيبي ملايم نسبت به مشاغل نو برخورد و براي حركت به سمت گفتمان تعاملي و ايجاد پذيرش هاي مردمي تلاش كنيم.
معاون استاندار يزد خاطرنشان كردبا توجه به توافق هاي صورت گرفته كسب و كارهاي نو كه داراي مجوز هستند مي توانند تا ابلاغ دستور العمل جديد ملي به فعاليت خود ادامه دهند و اما با هرگونه عبور از قانون و  عدم رعايت ضوابط نيز برخورد جدي صورت مي گيرد.
زيني وند يادآور شد:برخي باورهاي غلط نسبت به آثار مخرب دكل هاي ارتباطي با استاندار جهاني در جامعه وجود دارد، كه رسانه ها به ويژه صدا و سيما مي توانند با طراحي برنامه هاي پر مخاطب و حضور كارشناسان اين بخش فرهنگ سازي مناسبي را براي جذب مشاركت هاي مردمي در توسعه ارتباطات ممكن سازند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار يزد در پايان گفت: مديريت مسائل مربوط به مشاغل اينترنتي در استان به عهده اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات مي باشد و از سوي ديگر بحث حمل و نقل به معاونت عمراني و زيرمجموعه هاي آن مربوط مي شود كه با هماهنگي دستگاه هاي نظارتي مي توان به تصميم درست و مناسب در اين عرصه رسيد.
گفتني است در اين جلسه ضمن مرور و پيگيري مصوبات جلسات قبل مشكلات كسب و كارهاي نوپا و استارت آپ ها نسبت به اصناف سنتي از نگاه هاي مختلف بررسي و رفع موانع به ويژه جايگاه مشاركت مردم در توسعه ارتباطات شهر مورد هم انديشي قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا