استاندار يزد با اشاره به حل مشكلات و تجهيز مركز فرهنگي و موزه دفاع مقدس استان بر مبناي مشاركت دستگاه هاي متولي در سطح ملي و استاني؛ هنر را زبان گوياي انتقال ارزش ها به نسل جوان دانست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز سه شنبه 30 مردادماه جلسه شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان با حضور استاندار يزد،معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه بيان كرد:تبديل مركز فرهنگي دفاع مقدس در استان به محيطي براي برگزاري ساير برنامه هاي فرهنگي و هنري در موضوعات مختلف زمينه جذب مخاطبان بيشتر به اين مركز و آشنايي با اهداف و ارزش هاي غني دفاع مقدس را فراهم مي سازد.
«محمود زماني قمي» اظهار داشت:رسالت ما معرفي ارزش ها و مولفه هاي برآمده از هشت سال دفاع مقدس به نسل جديد و جامعه است و در شرايط حاضر اين نياز بيش از گذشته احساس مي شود.
زماني قمي افزود:لازم است تجهيز محيط بيروني و موزه آرايي مركز فرهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مورد توجه قرار گيرد زيرا زبان هنر ابزار گويا براي پذيرش فطرت بشر از  آثار و رفتارهايي ارزشمند در تاريخ به ويژه براي نسل جوان است.
عالي ترين مقام اجرايي استان با تاكيد بر تلاش همگاني در گراميداشت باشكوه هفته دفاع مقدس ادامه داد:نمي توان تنها با ادبياتي قابل درك براي مجموعه اي از افراد نسبت به نشر ارزش هاي دفاع مقدس و انقلاب موثر واقع شد و نيازمند بيان و شيوه هاي قابل درك و جذاب براي اقشار و گروه هاي مختلف مي باشيم.
وي خاطرنشان كرد:براي سرعتي بخشي به تجهيز موزه دفاع مقدس و محيط بيروني اين مجموعه علاوه بر  پيش نياز اختصاص سهم چشمگيري از اعتبارات تكميلي توسط مركز حفظ آثار دفاع مقدس كشور ،مي توان با بررسي ظرفيت هاي قانوني،توزيع فعاليت در قالب مشاركت دستگاه هاي فرهنگي و واگذاري قسمت هايي به بخش خصوصي و مجموعه شهرداري نتيجه اي مطلوب را شاهد بود.
استاندار يزد در پايان ضمن تقدير از اقدامات صورت گرفته گفت:فراخوان ها و رفتارهاي متعددي پس از انقلاب تا به امروز براي انحراف جامعه و نسبت به مردم ايران صورت گرفته است و خوشبختانه مردم هوشيار با پايبندي به ارزش ها همواره از اين موارد عبور كرده اند و ما به عنوان مسئولان بخش هاي مختلف وظيفه داريم صادقانه و با تلاش مضاعف نسبت به حل امور مردم و جامعه تلاش كنيم.
گفتني است در اين جلسه گزارش عملكرد اداره كل حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ارائه و پيرامون نحوه موزه آرايي،تكميل محيط بيروني مركز فرهنگي دفاع مقدس استان و تامين هزينه هاي آن هم انديشي و تصميم گيري شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا