معاون سیاسی امنیتی فرماندار تفت صبح چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: روستاهای تفت ظرفیت انتخاب شدن به عنوان «روستای دوستدار کتاب» کشور را دارند و این امر، تنها با مشارکت تمامی ارگان‌های شهرستان ممکن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، سعید پرویزی به پررنگ شدن نقش کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها اشاره کرد و گفت: اقبال عمومی جامعه به کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی، نشان‌دهنده جدیت کتابداران برای انجام رسالت فرهنگی است که بر دوش آنها نهاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: روستاهای شهرستان تفت ظرفیت انتخاب شدن به عنوان روستای دوستدار کتاب در کشور را دارند و این مهم تنها با مشارکت تمامی ارگان‌های شهرستان ممکن خواهد بود و نباید در این مسیر نهادهایی همچون کتابخانه‌های عمومی را که دغدغه ترویج کتابخوانی دارند را تنها گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت با اشاره به نقش مهم کتابداران به عنوان مشاوران امین در حوزه کتاب، تأکید کرد: کتابداران کتابخانه‌های روستایی نقش اصلی را در ترویج مطالعه در میان روستائیان دارند.

هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های دستگاه متبوع خود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان پرداخت.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون کتابخانه‌های عمومی شهرستان به مدد کتابداران توانمند از جایگاه مطلوبی در استان برخوردار است و امیدواریم این جایگاه با حمایت مسئولان شهرستان و پشتکار بیشتر همکاران ما به نقه مطلوب‌تری نیز برسد.

قاسمی بیان داشت: طرح روستای دوستدار کتاب که چند سالی است در کشور مطرح شده، زمینه رقابت مفیدی را در روستاها فراهم کرده است و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز با یاری بخشداران، دهیاران و کتابداران، فعالیت‌های فرهنگی خوبی را برای کسب عنوان روستای برتر دوستدار کتاب کشور در سطح دهستان‌ها و روستاهای شهرستان اجرا کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت افزود: در سال گذشته روستای اسلامیه شهرستان تفت یکی از کاندیداهای روستای دوستدار کتاب در کشور بود که امیدواریم در سال جاری به یاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، یکی از روستاهای تفت به عنوان دست یابد.

در پایان این جلسه، مصوبات پیشنهادی قرائت شد که پس از اخذ نظرات اعضای انجمن، این موارد به تصویب رسید.

اجرای کتابخانه‌گردی دانش‌آموزان با عنوان طرح «مدرسه در کتابخانه» در طول سال تحصیلی جدید با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی و  آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب فصل بسیج» به صورت فصلی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و کتابخانه‌های شهرستان تفت، اجرای طرح نهضت سوادآموزی توسط آموزش و پرورش تفت در کتابخانه روستایی سخوید و مکاتبه فرمانداری با ادارات شهرستان برای اجرای طرح‌های کتابخوانی در تفت و ارائه گزارش عملکرد در جلسه شورای اداری پایان سال به منظور تجلیل از سه دستگاه برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی، از مهم‌ترین مصوبات جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی تفت بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا