معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست شورای راهبری خوشه طلای استان با بیان اینکه هنرصنعت طلاسازی از مشاغل قدیمی و سنتی در یزد به شمار می‌رود، تاکید کرد: حفظ این برند و ‌رفع مشکلات صنف طلا و جواهر یزد در دستورکار تیم اقتصادی استان قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه ۲۲ شهریورماه دومین نشست شورای راهبری خوشه طلای استان به ریاست "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و با حضور جمعی از مدیران و مسئولان استان و تولیدکنندگان و ذینفعان صنعت طلا و جواهر در استانداری یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با بیان اینکه صنعت طلاسازی از جمله مشاغل قدیمی و سنتی در استان به شمار می‌رود، گفت: نباید به برند طلا و جواهر استان یزد ‌خدشه ای وارد شود یا اینکه این برند به استان دیگری منتقل گردد.
"علی زینی وند" ادامه داد: عیار بالا و به نوعی دست ساز بودن از جمله ویژگی های شاخص طلا و زیورآلات ساخته شده در استان یزد می‌باشد که حتی شهرت جهانی نیز یافته است.
وی با اشاره به اینکه رفع مشکلات صنف طلا و جواهر در دستور کار ویژه تیم اقتصادی استان قرار دارد، افزود: لازم است در شرایط فعلی کشور ‌تمام دستگاه‌ها اعم از امور مالیاتی، بانک ها، تامین اجتماعی و دستگاه های مرتبط با این صنعت، همه چیز را به نفع تولیدکنندگان، بخش خصوصی و مردم ببینند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود خواستار جانمایی محلی مناسب برای استقرار تولیدکنندگان و کارگاه های طلا و جواهر استان یزد و در محدوده ‌ای متمرکز با نظر خود تولیدکنندگان و ذینفعان این صنعت شد.
گفتنی‌ است کسادی بازار، رکود، قانون مالیات بر ارزش افزوده، ‌حفظ نیروی اشتغال و قاچاق طلا به بهانه صادرات مهم ترین مواردی بود که از سوی رئیس و اعضای اتحادیه صنف طلا و جواهر یزد به عنوان مشکلات اصلی این صنف مطرح شد.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا