معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور اقتصاد و دارایی استان یزد با اشاره به ماه محرم و هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر، بر احیاء و ترویج این دو فریضه مهم در جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " مجید کرباسی " در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل که به مناسبت دهه اول ماه محرم  برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را از فرائض مهم دینی و اجتماعی دانست و افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ این فریضه الهی وظیفه همگانی است و هر مسلمانی وظیفه دارد در این زمینه  تلاش کند.

وی با بیان اینکه عمل به این فریضه الهی در این اسلام مورد تاکید قرار گرفته است اظهار  داشت: ترویج و اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و به خصوص بخش های دولتی باید مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گیرد و در این زمینه فرهنگ سازی لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: در قرآن، روایات، احادیث و سخنان بزرگان دینی عمل به امر به معروف و نهی از منکر سفارش شده و همه ما وظیفه داریم در جهت ترویج آن تلاش کنیم.

در این نشست در خصوص برنامه ها و فعالیت های شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در دهه اول ماه محرم بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصمیماتی گرفته شد.

اطلاع رسانی و تبیین نقش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، فضای سازی محیطی، فعالیت های فرهنگی و تبلیغاتی، تجلیل از آمرین یه معروف و ناهیان از منکر، برگزاری مراسم زیارت  عاشورا ، سخنرانی ، اطلاع رسانی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، فضای سازی اداری و فعالیت های فرهنگی و دینی از جمله برنامه های این اداره در دهه اول ماه محرم می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا