امام جمعه شهر مهریز در سفر به روستای میرک‌آباد، از کتابخانه عمومی روضه‌الشهداء این روستا دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه­های عمومی یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی­الدینی، امام جمعه مهریز و هیأت همراه، در جریان بازدید از روستای میرک‌آباد از کتابخانه عمومی روضه‌الشهدای این روستا دیدن کرد.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی در این برنامه در جمع دانش‌آموزان بازدید کننده از کتابخانه گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ مکتوب و ارزش والای کتاب در اسلام، باید زمینه انس و الفت مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با کتاب و مطالعه فراهم شود.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی قرآنی در کتابخانه نیز بیان داشت: فرهنگ قرآن، باید در قالب مباحث نظری و عملی و به شکل جدی وارد زندگی مردم شود تا شاهد اثرات عمیق آیات الهی در سبک زندگی مردم باشیم.

امام جمعه مهریز افزود: باید از ظرفیت کتابخانه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی بهره‌ برد؛ چراکه توسعه و ترویج این فرهنگ انسان‌ساز، جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند.

راضیه دهقان، مسئول کتابخانه روضه‌الشهداء نیز در این برنامه ضمن تشکر از حضور امام جمعه مهریز در این کتابخانه و دعوت از علاقه‌مندان برای شرکت در کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی کتابخانه، ایجاد شور و نشاط دینی، تبیین مفاهیم تربیتی و ارائه آموزش‌های مفید در زمینه‌های مختلف را از اهداف برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی کتابخانه روضه‌الشهدا عنوان کرد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا