مدیرکل مدیریت بحران استانداری با تأکید بر ضرورت شرکت مردم در طرح‌های آموزشی مدیریت بحران، گفت: سالانه ‌٢٠٠ هزار یزدی در زمینه مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل و طوفان آموزش می بییند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "هادی هادی‌نسب" در کارگاه آموزشی آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه ‌استان بیان کرد: آموزش، آگاهی و ارتقای سطح دانش عمومی، نقش اساسی در کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی دارد.
وی ادامه داد: با آموزش می ‌توانیم خسارت ‌ها و تلفات ناشی از بحران ‌ها را کاهش دهیم و در برخی موارد نیز با آموزش صحیح از بسیاری بحران‌ ها و حوادث خطرآفرین جلوگیری می ‌شود.
هادی نسب یادآور شد: استان یزد در سال ٩٥ به عنوان پایلوت آموزشی با دستور وزیر کشور برای برنامه ریزی و اولویت بخشی به مباحث آموزشی مدیریت بحران انتخاب شد و برهمین اساس استان اقدام به تهیه و تدوین سند آموزش و مانورهای عملیاتی مدیریت بحران نمود.
وی افزود: بدلیل موفقیت استان در این زمینه سند یاد شده در چند استان کشور در حال اجراست.
هادی نسب با بیان اینکه آموزش ‌ها باید کاربردی و اثربخش باشد، ‌خاطرنشان کرد: مدیریت بحران استان توجه ویژه ‌ای به برگزاری مانورها دارد تا نکات آموزش داده‌شده در عمل نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان سخنان خود اولین و موثرین گام در حوزه مدیریت بحران را مسئله آموزش دانست و گفت: برای ماندگاری و ثبات آموزش‌ها نیاز به تمرین، ممارست و شرکت در مانور‌های آموزشی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا