استاندار یزد با اشاره به طرح ایران مهارت در مدارس دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم تا نهم استان گفت: این امر کار ، طرح بسیار خوبی در جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد برگزارشد
استاندار یزد با اشاره به طرح ایران مهارت در مدارس دوره متوسطه اول در پایه‌های هفتم تا نهم استان گفت: این کار ، طرح بسیار خوبی در جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است.

استاندار یزد:طرح ایران مهارت، گامی در جهت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، " محمود زمانی قمی " در شورای آموزش و پرورش استان افزود: کم توجهی به آموزش‌های مهارتی یکی از مشکلات دانش‌آموختگان برای حضور در بازار کار است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما فاقد مهارت لازم هستند.

استاندار یزد با اشاره به اقدام برای اجرای طرح ایران ـ مهارت بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: باید روی این طرح تکیه کنیم زیرا مشکل ما همواره این بوده که فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فاقد مهارت هستند و اینکه مهارت آموزی از مدارس آغاز شده، جای بسی خوشحالی است.

زمانی قمی ادامه داد: تمام جهت‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما در حوزه اقتصاد و بخش‌های مختلف که ضعف هم محسوب می‌شود این است که افرادی که وضع بهتری دارند نفع بیشتری از این تصمیمات می‌برند و گروهی هم که توان ندارند عقب می‌مانند.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که این ویژگی را داشته باشد از حقوق انسانی افراد فاصله گرفته است که باید به این نکته هم توجه کرد .

وی ادامه داد: سیاست‌های ما زمانی محقق می‌شود که تمام جامعه به‌ویژه قشر ضعیف در تصمیمات دیده شود و آن‌ها را یاری کنیم.



مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد: برتری آموزش و پرورش یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه این نشست گفت: آموزش و پرورش استان یزد در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و تربیتی جایگاه ممتاز و برتر را در سطح کشور دارد.

" عباسعلی دانافر" با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های برتری استان یزد در حوزه آموزش و پرورش، بحث سوادآموزی است، اظهار داشت: یزد در گروه سنی شش سال به بالا با پوشش ۹۰.۹ درصدی، رتبه ششم را در سطح کشور دارد.

وی عنوان کرد: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیز که گروه هدف سوادآموزی است، با پوشش ۹۶.۶ درصد، رتبه چهارم کشور را دارا هستیم.

دانافر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از بی‌سوادان استان یزد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: پوشش سواد در استان یزد بدون در نظر گرفتن آمار بی‌سوادان اتباع خارجی، ۹۸ درصد است که در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح‌های سوادآموزی در استان یزد تصریح کرد: با اجرای طرح پوشش والدین بی‌سواد دانش‌آموزان، اکنون بیش از ۹۹ درصد اولیای مدارس باسواد هستند.

وی همچنین از کاهش فاصله درصد باسوادی بین زنان و مردان استان یزد خبر داد و اظهار داشت: این فاصل در سال جاری به ۵.۵ درصد رسیده است.

دانافر با اشاره به برخی مشکلات سوادآموزی در استان یزد عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مردم، بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد ریشه کنی بی سوادی در استان یزد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: طرح ایران مهارت در 130 باب مدرسه استان در حال اجراست و 134 هزار دانش‌آموزان را تحت پوشش دارد.

دانافر بابیان اینکه طرح ایران مهارت در اجرای دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهورمحترم در مدارس دوره اول متوسطه اجرا می‌شود افزود: در قالب این طرح تلاش می‌شود به دانش‌آموزان آموخت که برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و تنها با داشتن مهارت است که می‌توان از مشکل بیکاری در امان ماند.

وی خاطرنشان کرد: طرح یادشده در 10درصد مدارس دولتی استان و 100 درصد مدارس غیردولتی و هیئت امنایی استان اجرا می‌شود و برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در سند تحول آموزش و پرورش توجه به آموزش‌های عملی و مهارتی موردتوجه قرارگرفته است.



مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد: دوره‌ کارآفرینی در کنار مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان مدنظر باشد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح ایران ـ مهارت اتفاق خوبی در آموزش و پرورش است، گفت: لازم است دوره‌های کارآفرینی نیز در کنار مهارت آموزی مدنظر باشد.

" فخرالسادات خامسی هامانه" اظهار داشت: لازم است در کنار دوره‌های مهارت آموزی، دوره‌های کارآفرینی نیز برای دانش آموزان پیش‌بینی شود تا دانش آموز بتواند از آموخته های خود در راستای راه اندازی کسب و کار و کسب درآمد استفاده کند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری یزد همچنین تصریح کرد: در برگزاری دوره‌های ایران ـ مهارت لازم است نیازهای استان نیز شناسایی شود ،آنگاه مهارت آموزی در مدارس آغاز شود.



معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد : طرح ایران ـ مهارت در مدارس متوسطه یزد اجرا می‌شود

" منصور ارجمندی " بیان کرد: این طرح اهدافی از جمله توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد زمینه مناسبت برای شناسایی استعدادها، ایجاد زمینه کسب شایستگی‌های فنی و کسب مهارت را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که این طرح در آبان‌ماه سال جاری در مدارس استان به مرحله اجرا درآید و فرآیند اجرای این طرح در مدارس نیز ۶۰ ساعت برای هر دانش آموز است که این ۶۰ ساعت می‌تواند در طول سه سال متوسطه اول، سپری شود.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: در قالب این طرح، ۸۰۰ عنوان مهارت دیده شده که بر اساس امکانات و تجهیزات مدارس، علاقمندی دانش آموزان، توسط مربیان آموزش داده می شود.



معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد: باسوادی در استان یزد از میانگین کشوری بالاتر است

همچنین معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به موفقیت‌های استان درزمینه باسوادی گفت: میزان باسوادی در گروه سنی 6 سال به بالای استان ، 90.9 درصد است که میانگین کشوری 87.7 درصد است.

مرات امین الرعایا افزود: میزان باسوادی در گروه سنی 10 الی 49 ساله استان 96.6 درصد است که میانگین کشوری 94.8 درصد است .

وی با اشاره به طرح باسواد کردن اولیا ی بی‌سواد دانش‌آموزان در استان گفت: 99 درصد اولیای دانش‌آموزان در راستای این طرح باسواد شدند.

امین الرعایا بابیان اینکه طرح مورداشاره از ابتکارات استان بود که در کشور هم اجرا شد افزود: یزد در این زمینه رتبه نخست را به دست آورد.

مدیرکل بیمه سلامت یزد : برخورداری افزون بر 20 هزار فرهنگی از بیمه سلامت

"دکتر محمد دریجانی" بر تشکیل پرونده بیمه سلامت فرهنگیان استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون 20 هزار و 500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: از این تعداد 11 هزار نفر بازنشسته و بقیه شاغل هستند که در نیمه نخست سال جاری افزون بر 100 میلیارد ربال برای بیمه این افراد هزینه شده است.

به گفته دریجانی 33 بیمار خاص فرهنگی از مزایای بیمه سلامت بهره مند می باشند که عمده آنها با نارسایی مزمن کلیوی روبرو هستند.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا