در راستای اجرای تقویم ورزشی سال ۹۶ وزارت نیرو و گرامیداشت یاد وخاطر شهدای صنعت آب وبرق کشور، صعود سراسري کوهنوردان وزارت نيرو به قله شیرکوه یزد، به ميزباني پایگاه بسیج شهید سامعی شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومي شرکت برق منطقه ای یزد، در هوایی پاییزی و در فضایی دوستانه، برنامه  صعود با در نظر گرفتن  همه جوانب و شرایط حرفه اي با موفقيت انجام شد.

در این صعود سراسري که 192کوهنورد از مجموعه وزارت نیرو از سراسر کشور حضور داشتند؛ 136 تن توانستند با موفقیت بر فراز این قله که بام یزد خوانده می‌شود؛ بایستند.

گفتنی است شروع این صعود سراسری که از مسیر دره نجیب انجام گرفت؛ و کوهنوردان موفق شدند از مسیرهایی با شیب 20 تا 25 درجه با تجهیزات کامل مسافتی بیش از 19 کیلومتر در مدت یک روز گذر کنند و پس از صعود اولیه و استقرار در محل جان‌پناه در ارتفاع 3550 متری، قله 4075 متری شیرکوه را فتح نمایند.

شایان ذکر است قله شیر کوه یزد از مجموعه کوه‌هایی شکل گرفته است که مساحتی معادل سه هزار کیلومتر مربع را شامل می‌شود و این کوه‌‌‌ها از جنوب‌غربی شهر یزد شروع می‌شود و تا جنوب‌شرقی آن ادامه دارند و در غرب یزد پهنای آن نزدیک ۱۰ کیلومتر و طول آن حدود ۷۵  کیلومتر می‌باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا