نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در شورای اداری استان با بیان اینکه مردم تشکیل دهنده بدنه اصلی بسیج هستند، خواستار تقویت روحیه بسیجی و احساس مسئولیت در جامعه شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۶ آبان ماه نشست شورای اداری استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، معاونان استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، فرمانداران، مدیران کل ستادی و دستگاه‌های اجرایی استان در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در این نشست ضمن گرامیداشت ‌فرارسیدن هفته بسیج، ‌گفت: اسلام و انقلاب نسبت به تقویت این احساس مسئولیت در وجود افراد جامعه که چگونه زندگی کنند و نسبت به دیگر افراد جامعه هم احساس مسئولیت داشته باشند تاکید ویژه‌ای دارد و سیره حضرت امام خمینی(ره) هم بر این بود که همه مردم نسبت به دیگر افراد جامعه احساس مسئولیت داشته باشند.
"‌آیت الله محمدرضا ناصری" ارتباط با خدا، اخلاص در عمل، انجام کار برای رضای خدا، دنبال نام و نشان نبودن، حضور به موقع در صحنه‌ها، اهل زندگی شهادت طلبانه بودن، همت بلند ‌و اراده قوی را از جمله ویژگی‌های بسیجی دانست.
وی اعتدال‌گرایی، شناخت دوست و دشمن، فعال و با نشاط بودن، را از دیگر ویژگی‌های یک بسیجی عنوان کرد و ادامه داد:‌یک بسیجی وقتی بتواند دوست و دشمن را از هم به درستی تشخیص دهد، قطعا هیچ زمانی فعالیت‌های تخریبی دشمن بر وی تاثیر نمی‌گذارد.
آیت الله ناصری با تاکید براینکه دشمن از تمام امکانات خود برای تخریب ارزش‌ها در ایران استفاده می‌کند، ‌افزود: بسیجیان باید با بصیرت بالای خود جلوی تاثیرگذاری این اقدامات دشمن را بگیرند و زمینه‌ای فراهم کنند تا دشمن به اهدافش نرسد.‌
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: تمام این ویژگی‌ها هم نیازمند فعالیت، ‌روحیه و نشاط بالایی است که باید در وجود بسیجیان باشد و خوشبختانه امروز مشاهده می‌کنیم‌ که مردم تشکیل دهنده بدنه اصلی بسیج هستند.
امام جمعه یزد در پایان سخنان خود از اقدامات ارزنده استاندار یزد در استان به ویژه در حوزه های دین، فرهنگ، اخلاق و معرفت قدردانی کرد.


آماده همکاری بیشتر با دستگاه های استان هستیم


فرمانده سپاه الغدیر استان نیز در این نشست گفت: ‌خوشبختانه در استان یزد تعامل بسیار خوبی بین ادارات و نهادهای دولتی و نظامی و سپاه وجود دارد.
"سردار فتح‌الله جمیری" ‌با اشاره به اینکه سپاه آمادگی هرگونه همکاری بیشتر با دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف استان را دارد، ‌ادامه داد‌: امروز در تمام اقشار و نهادها، حضور بسیج در بین خواهران و برادران را می‌بینیم و این حضور در تمام عرصه‌ها نمایان است.
‌سردار جمیری با تاکید براینکه بسیج در هر زمانی که مشکلی وجود داشته باشد با تمام توان خود کمک و همیار و همراه دولت‌ها بوده و هست، ‌خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان در نقاط ‌مختلف کشور از جمله فعالیت‌های بسیج و سپاه در این حوزه بوده است.

★‌ خبرنگار: مجید وفایی شاهی★
★عکس: رضا زارع★

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا