مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل یزد، از انجام طرح لایروبی رودخانه شرقی علی آباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، عباس دهقان در خصوص مراحل انجام کار این طرح اظهار داشت: لایروبی رودخانه شرقی علی آباد در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله اول و در مدت 4 روز، رودخانه به طول 550 متر(25/1 هکتار) به وسیله ماشین آلات از نخاله تخلیه شده و پاکسازی گردید .

وی ادامه داد: در مرحله دوم پاکسازی رودخانه مذکور که به مدت سه روز به طول انجامید، این رودخانه به طول 1900 متر از شاخ و برگ درختان پاکسازی شد.

دهقان در ادامه، کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم عظیم کار، عدم همکاری بعضی از ارگانهای دولتی، عدم تخصیص بودجه مناسب جهت برآورده کردن برنامه ها و عدم آگاهی بعضی از افراد از مسائل بستر وحریم رودخانه را از عمده ترین مشکلات دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل یزد در پیشبرد اهداف عنوان کرد.

وی رفع تصرف رودخانه های شهری یزد و میبد را از برنامه های آینده این دفتر دانست و خاطر نشان کرد: انعقاد قرارداد اجاره بستر رودخانه ها، مطالعات سراسری و موردی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه های یزد و ساماندهی و لایروبی رودخانه ها، از جمله چشم اندازهای این دفتر است.

گفتنی است مطالعات سراسری و موردی، اجاره بستر و برداشت مصالح، نصب تابلو هشداردهنده، جلوگیری و رفع تصرفات بستر وحریم رودخانه، اجرای عملیات ساماندهی رودخانه ها، اجرای عملیات لایروبی و اطلاع رسانی وجذب مشارکتهای مردمی از جمله وظایف دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل یزد است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا