اما بخشنامه ای که به ما در 14 آذر سال جاری ابلاغ شد و باید در همان تاریخ اجرا می شد اما وقفه ای برای اعلام آن ایجاد کردیم تا این موضوع را پیگیری نماییم و با رایزنی بتوانیم برنامه ریزی کنیم و تا پایان سال ایشان را حفظ کنیم،اما دستور و تاکید بود که به هیچ وجه ممکن ایشان نباید بماند و باید ترک کار کند و ما مجبور شدیم علیرغم میل خود پایان ماموریت ایشان را اعلام نماییم.

یزدفردا :رحیمی که کمتر از دو ماه قبل بعد از ابلاغ منع بکارگیری بازنشستگان به عنوان مدیر عامل سنگ آهن ابلاغ گرفت و صدور ابلاغ وی ماهها در رسانه ها مطرح بود و قبل از صدور ابلاغ همگان می دانستند ایشان از نهاد قبلی خود بازنشسته و به آنجا نقل مکان کرده است دیشب با یک ابلاغ از کار برکنار شد .

علت تغییر مدیریت شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در گفتگو با  مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور
محمد جواد عسکری اینگونه اعلام شد؛ با توجه به دستوری که از وزارت رفاه و تامین اجتماعی به مجموعه صندوق فولاد در خصوص شرکت سنگ آهن ابلاغ شده بود و نیز پیگیری هایی که مجموعه بازرسی کل کشور برای منع بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی و دیگر داشتندبه خدمت ایشان خاتمه داده شد .

وی ،تصریح کرد:با پیگیری های صورت گرفته و بر اساس قانون منع به کار گیری بازنشستگان  رحیمی بافقی خود به خود شامل این بخشنامه بوده اند و ما به اجبار مجبور شدیم پایان ماموریت وی را اعلام کنیم، در غیر این صورت تخلفی بود برای خود فرد، شرکت سنگ آهن و مافوقی که حکم ایشان را داده است و این امر پیگرد کیفری و حقوقی داشت.

محمد جواد عسکری در ادامه گفتگو با یزدفردا  گفت: علی اکبر رحیمی بافقی فردی بومی و از دوستان ما است و از فروردین ماه سال جاری از طریق صندوق فولاد کشور پیگیر شدیم تا ایشان را به عنوان مدیرعامل وارد شرکت سنگ آهن کنیم که در شهریور ماه امسال با ماموریت ایشان موافقت شد.

وی با اشاره به قانون تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان و تایید شورای نگهبان،اظهار داشت: پس از اینکه در سیستم بحث بازنشستگی همکاران مطرح شد و این امر توسط نمایندگان مجلس مصوب و شورای نگهبان نیز تایید کرد،مقرر شد تا آبان 97 این افراد از سیستم خارج شوند و علی اکبر رحیمی بافقی نیز جزو دوستانی بود که عید سال گذشته بازنشسته و سنوات عیدی آن گرفته شده بود و دعوت به کار بودند و تا زمانی که این بخشنامه نبود می توانستند در وزارتخانه خود کار کنند.

عسکری ،تصریح کرد: بر این اساس رحیمی بافقی خود به خود شامل این بخشنامه بودند و دیگر افراد از مجموعه صندوق فولاد و شرکت های زیر مجموعه آن مانند فولاد خراسان، طبس،کرمان و اکثر شهرها اعلام و افراد جایگزین شدند..

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور خاطر نشان کرد:  تنها افرادی که شامل این بخشنامه نمی شوند، آزاده 3 سال به بالا باشند، فرزند شهید و جانبازان بالای 50 درصد هستند و متاسفانه علی اکبر رحیمی فاقد این شرایط بود.

وی با توجه به اینکه ایشان می تواند در وزارت اطلاعات براساس بخشنامه صادر شده و دستور مقام معظم رهبری فعالیت کنند اما در مجموعه های دیگر براساس تاکید بخشنامه و مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان،یادآور شد: متاسفانه رحیمی بافقی شامل بخشنامه می باشد و با عرض معذرت با وجود تلاش های انجام گرفته برای ورود ایشان به مجموعه سنگ آهن اما خواسته و ناخواسته این اتفاق افتاد که وی از مجموعه ما خداحافظی کند.

عسکری در خصوص روی کار آمدن سرپرست جدید شرکت سنگ آهن مرکزی بافق بیان کرد: با هماهنگی مسئولان شهرستان اعم از امام جمعه بافق، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز مقام عالی وزارت،در انتخاب مدیریت این مجموعه سعی و برنامه ریزی می کنیم تا آنچه که منافع شهر و شرکت سنگ آهن بخصوص کارگران اتفاق بیفتد.

وی با اعلام اینکه بهروز شفیع به دلیل اینکه عضو هیئت مدیره و حق امضا داشته است و براساس دستور مافوق و از آنجا که اعضای هیئت مدیره متولی هستند به عنوان سرپرست مجموعه سنگ آهن انتخاب شد تا وی کارها را در راستا اهداف و سیاست های شرکت پیش ببرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور پیرامون برخی مطالب مبنی براینکه رحیمی بافقی می توانست بماند اما نگذاشتند،تصریح کرد: علی اکبر رحیمی بافقی فرد حقوقی و تابع قانون است و به خوبی می داند که برای ورود وی به مجموعه سنگ آهن چقدر تلاش کردیم اما بخشنامه ای که به ما در 14 آذر سال جاری ابلاغ شد و باید در همان تاریخ اجرا می شد اما وقفه ای برای اعلام آن ایجاد کردیم تا این موضوع را پیگیری نماییم و با رایزنی بتوانیم برنامه ریزی کنیم و تا پایان سال ایشان را حفظ کنیم،اما دستور و تاکید بود که به هیچ وجه ممکن ایشان نباید بماند و باید ترک کار کند و ما مجبور شدیم علیرغم میل خود پایان ماموریت ایشان را اعلام نماییم.

 وی با اشاره به اینکه این وقفه در اجرای ابلاغیه نیز می تواند مورد پیگیری بازرسان کشور باشد اما ما تلاش کردیم تا با هماهنگی لازم این امر اتفاق نیافتد

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا