سرپرست استانداری یزد در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تاکید کرد: طرح های کلان توسعه ‌ای استان پیوست سلامت داشته باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان به ریاست "محمدعلی طالبی" سرپرست استانداری یزد ‌ و با حضور اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
سرپرست استانداری یزد در این نشست با اشاره به اینکه بحث نظام نامه همه جانبه سلامت باید در استان یزد به صورت دقیق پیگیری و اجرا شود، ‌گفت: این نظام نامه برای اجرا نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف استان و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی آیت الله شهید صدوقی(‌ره) یزد دارد.
"‌محمدعلی طالبی" با اشاره به اینکه بحث پیوست سلامت در استان ‌آن طور که موردنظر بوده پیگیری و دنبال نشده است، ‌ادامه داد: همه طرح‌های کلان توسعه‌ای در استان باید دارای پیوست سلامت باشد و هیچ طرحی بدون این پیوست در استان اجرا نگردد.
وی افزود: برخی از طرح‌های کلان توسعه‌ای در استان یزد در حال اجراست و لازم است با همکاری دانشگاه علوم پزشکی یزد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌هایی که به نوعی مرتبط با این طرح‌ها هستند، طرح‌های در حال اجرا و فاقد پیوست سلامت شناسایی شوند و ملزم به اجرای این کار باشند.
طالبی با اشاره به اینکه پیوست سلامت بحث‌های سلامت جسم، روان و سلامت اجتماعی را مدنظر دارد، تصریح کرد: باید نکات مثبت و منفی مرتبط با بحث سلامت که ناشی از اجرای این طرح است مورد بررسی قرار گیرد و در ارتباط با نکات منفی، مجریان طرح‌های کلان توسعه‌ای برنامه‌ای برای کاهش آثار و نتایج منفی اجرای این طرح‌ها ارائه کنند، این برنامه به تصویب مرجع نظارتی که مشخص شده است برسد و این مهم را با جدیت در استان دنبال خواهیم کرد.
سرپرست استانداری یزد با بیان اینکه در بحث مجمع سلامت کارهای بسیار خوبی در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته است، ‌گفت: تاکید داریم که بحث سلامت در مفهوم عام فقط مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه دستگاه‌ها باید در این رابطه همکاری داشته باشند.
وی ‌ادامه داد: در بحث هشت محصول کشاورزی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان ارائه شد، ضعف‌هایی وجود دارد که ‌لازم است برطرف شود و در دستور عمل باید ذکر شود که هیچ واحد جدیدی بدون رعایت این موارد در استان یزد ایجاد نشود یا اینکه به واحدهایی که هیچ برنامه‌ای در این حوزه ندارند، تسهیلات داده نشود.
سرپرست استانداری یزد در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی لازم از سوی رسانه‌ها، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و مقامات محلی از جمله فرمانداران، بخشداران و شوراهای شهر و روستایی در استفاده از محصولات سالم و ارگانیک، استان یزد بتواند به برندی برای ارائه محصولات سالم تر به مردم ‌ در سطح کشور مطرح شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا