معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ پژوهش و تحقیق در جامعه، گفت: یزد می‌تواند الگویی در کشور برای انجام فعالیت های پژوهش محور باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۴ آذرماه نشست هماهنگی و شورای سیاستگذاری هفته پژوهش و فناوری و برگزاری نمایشگاه فن بازار در استان به ریاست "علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این نشست با تأکید بر مردمی شدن برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، برگزاری نمایشگاه فن بازار در کارخانه جنوب یزد را در راستای این هدف عنوان کرد.
"علی زینی وند" با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش، ادامه داد: فرهنگ پژوهش و تحقیق باید در عموم جامعه نهادینه شود و کارکردهایش در بین مردم نهادینه گردد.
وی افزود: استان یزد توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی در حوزه تولید علم، تحقیق و پژوهش و سرمایه‌گذاری دارد ‌که زمینه‌های لازم در این حوزه فراهم است و یزد می‌تواند الگویی برای کشور در انجام فعالیت‌های پژوهش محور باشد.
زینی وند با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار در استان در هفته پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه باید قرار گرفتن دانشگاه در کنار صنعت باشد و خواستار حضور صنایع بزرگ و مطرح استان از صنف های مختلف ازجمله: فولاد، کاشی و سرامیک و نساجی در نمایشگاه ‌هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در پایان سخنان خود تشکیل یک کمیته آسیب شناسی متشکل از دستگاه‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان، برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در برگزاری هر چه بهتر برنامه های پژوهشی در استان شد.
در این نشست محتوای برنامه های هفته پژوهش و فناوری در استان، نحوه اطلاع رسانی این هفته، محتوای مراسم تقدیر از پژوهشگران و فناوران درون دستگاهی و پژوهشگران برتر استان مشخص و زمان برگزاری نمایشگاه فن بازار در کارخانه جنوب ‌یزد نیز از ٢٧ تا ٢٩ آذر ماه سال جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب اعلام شد.
گفتنی است هفته پژوهش از ٢٤ تا ٣٠ آذرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا