فرماندارمیبد گفت: با امکانات بسیار کم و با استفاده از پتانسیل‌هایی که وجود دارد می‌توان به نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی ورزش در جامعه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد در گردهمایی مسئولین و کارشناسان تربیت‌بدنی، سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نواحی، شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌وپرورش کل استان یزد گفت: در حال حاضر نسبت به گذشته که توجه به ساعت ورزش از اهمیت زیادی برخوردار نبود، اما امروز به‌صورت فنی‌تر و کامل به آن پرداخته می‌شود.

حسین فلاح افزود: بااین‌حال هم‌اکنون نیز نگاه مسئولین، خانواده‌ها و به‌نوعی روحانیت به امر ورزش آن‌طور که باید، نیست و در این مورد باید گفت که عقب هستیم و لازم است با فعالیت‌های خود گام‌هایی روبه‌جلو داشته باشیم.

فلاح با اشاره به اینکه امسال در میبد سال ورزش نام‌گذاری شده، به تأمین اعتبارهایی که در حوزه ورزش شده و پروژه‌هایی چون سالن ورزشی مصلی که برای اتمام آن 20 میلیارد ریال نیاز داشت، استخر شنا، زمین‌های چمن مصنوعی فوتبال و... در دستور کار قرارگرفته است.

وی تغییر نگاه خیرین به حوزه ورزش را یادآور شد و گفت: اگر خواسته باشیم بچه‌های ما در مسیر انحراف نیفتند، باید در این حوزه باهدف فرهنگ‌سازی، برنامه‌هایی را اجرا نماییم.

فرماندارمیبد تصریح کرد: باید این احساس در مردم به وجود آید که مسئولین به ورزش اهمیت می‌دهند، فرزندان ما می‌توانند به دنبال نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی ورزش که می‌تواند که حتی با امکانات بسیار کم انجام شود، به تخلیه انرژی خود بپردازند و کمتر به تعریف حاشیه‌ها برای خود مشغول باشند.

فلاح خطاب به معلمان ورزش خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان پیشانی یک حرکت ورزشی در شهرستان نقش مؤثری در توسعه و فرهنگ‌سازی ورزش دارید، معلم ورزش روح و جسم دانش آموزان را صیقل می‌دهد و باید به ارزش اهمیت کار خود توجه داشته باشد.

وی در پایان افزود: با در نظر گرفتن فرموده حضرت امام (ره) در مورد شهید رجایی مبنی بر این‌که عقلانیت شهید رجایی از علمش بیشتر بود، باید به پرورش عقلانیت دردانش آموزان توجه کرد، عقلانیتی که با علم‌آموزی تفاوت دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا