نشست کتاب‌خوان ویژه روز پژوهش با حضور جمعی از دانشجویان پردیس دانشگاهی مهریز، بعدازظهر امروز یکشنبه 25 آذرماه در سالن کنفرانس پردیس شکیب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت روز پژوهش برگزار شد، 6 عنوان کتاب توسط دانشجویان و کتابداران مهریزی معرفی شد.

در ابتدای این نشست کتاب‌خوان، بمانعلی دهقان، رئیس پردیس دانشگاهی شکیب مهریز، با تبریک روز پژوهش، به اهمیت مطالعه اشاره کرد و گفت: کتاب، جامعه را به رشد و تعالی می‌رساند و جامعه‌ای که کتاب نخواند رو به انحطاط می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می‌یابد.

دهقان، کتاب را غذای روح انسان دانست و گفت: باید در انتخاب کتاب دقت کنیم چراکه برخی کتاب‌ها، روح یأس و ناامیدی را در جوانان به وجود می‌آورد؛ به همین خاطر انتخاب کتاب‌های مناسب اهمیت به سزایی در رشد و بالندگی فکری فرد دارد.

رئیس پردیس دانشگاهی شکیب، با اشاره به اقدام ارزشمند اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز و حضور کتابداران در این دانشگاه برای برگزاری نشست کتاب‌خوان را ارج نهاد و اظهار داشت: استقبال دانشجویان از این نشست کتاب‌خوان، نشان‌دهنده علاقه‌مندی آنان به کتاب و مطالعه است که امیدواریم با همکاری مجموعه دانشگاه و کتابخانه‌های عمومی، این نشست‌ها تداوم یابد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست به اهمیت کتاب به عنوان منبع ارزشمند و قابل استناد در پژوهش‌ها اشاره کرد و گفت: پژوهشگر نیاز دارد تا به جستجو در منابع علمی و معتبر بپردازد و با بررسی دقیق به تصویری روشن از میزان دانش موجود دست یابد که در این راستا، کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر و قابل استناد، ابزار دست محققان و پژوهشگران است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی، ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می‌کنند.

قریشی تصریح کرد: کتابداران به عنوان متخصصان علم اطلاعات، از بهترین مشاوران برای محققان هستند و می‌توانند یاری‌رسان پژوهشگران در امر تحقیق باشند.

در ادامه این نشست کتاب‌خوان، کتاب‌های «سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی، «مادام کاملیا» اثر الکساندر دوما و «استاد عشق» نوشته ایرج حسابی، به ترتیب توسط حسین ابوالقاسمی، فاطمه نوذرپور و علیرضا سامعی، سه تن از دانشجویان پردیس دانشگاهی شکیب مهریز به حاضران معرفی شد.

مهدی معتمدی، حمیده حایری و ایمان مطهری‌نیا، سه تن از کتابداران مهریزی نیز در این نشست کتاب‌های «در زندگی سخت نگیرید» نوشته ریچارد کارلسون، «قلمروهای نو در بازیابی اطلاعات» نوشته ریکاردو بیزاییتس و برتیه ریبرونتو و «شاداب‌سازی محیط کتابخانه‌های عمومی» از کتاب‌های منتشر شده در نهاد کتابخانه‌های عمومی را معرفی کردند.

در پایان از معرفی کنندگان کتاب، با لوح سپاس و اهدای کتاب توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز تجلیل به عمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا