معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: 13 پایگاه ثابت، سیار و موقت در محورهای استان مستقر شده است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد زارع سروی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: طرح امداد و نجات زمستانه هر سال به صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقاء توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می شود.

زارع سروی بیان کرد: با اجرای این طرح، امدادرسانی به حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می‌دهد، تسریع می‌شود و خدمات مناسب‌تر و سریع‌تری به مردم حادثه دیده ارائه خواهد شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  در ادامه این خبر افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با 11 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و 1 پست امداد و نجات موقت، 1 پایگاه کوهستان همچون گذشته در کلیه محور‌های مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود.

زارع سروی بیان داشت: در طول برگزاری این طرح که از امروز آغاز شده است، شبانه روزی تعداد 60 نفر نیروی عملیاتی اعم از عوامل کادر و داوطلب ، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های برنامه ریزی شده مشارکت خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:تعداد 12 دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی تخصصی عملیات ست نجات و هر پایگاه ۲۲ قلم داروی مجاز (otc) تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد خواهد بود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان دارند و شماره 112 نیز به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا