وزیر نیرو از مدیرعامل تولید نیروی برق استان یزد در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو برای ارائه پروژه برتر تجلیل کرد.

در این جشنواره که با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو و محسن طرزطلب مدیرعامل محترم شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد؛ از شرکت تولید نیروی برق یزد برای پروژه تحقیقاتی «ساخت یک دستگاه تای راد مولد کرافت نیروگاه سیکل ترکیبی»، با اهداء لوح مکتوبی به‌عنوان پروژه‌ برتر وزارت نیرو قدردانی شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان یزد در مصاحبه با دفتر روابط عمومی با اشاره به این‌که این پروژه با دانش فنی و مهارت مهندسان داخلی انجام‌شده است؛ افزود: اجرای پروژه ساخت یک دستگاه "تای راد مولد کرافت" نیروگاه سیکل ترکیبی یزد، برای اولین بار در کشور و ظرف مدت 9 ماه به اتمام رسید و باعث صرفه‌جویی ارزی به میزان 230 هزار یورو شد.

دکتر اسدی تصریح کرد: شرکت تولید نیروی برق یزد در سال 1395 با هدف حمایت از تولیدات داخل و در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، این پروژه ساخت را شروع کرد.

قرارداد ساخت "تای راد" با شرکت فولاد آلیاژی اصفهان در سال 95 منعقد و پس از گذشت 4 ماه "تای راد" خام تحویل شرکت توگا شد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به این‌که تای راد ساخته‌شده پس از آزمایش‌های متعدد و انجام عملیات تکمیلی، آماده بهره‌برداری قرار گرفت؛ اظهار داشت: این دستگاه پس از نصب بر روی مولد G11 کرافت نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تاکنون 4 هزار ساعت کارکرد داشته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا