فرماندار بهاباد در دیدار مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست، به مناطق بکر شهرستان بهاباد از جمله برخی روستاهای گردشگری اشاره نمود و خواستار ایجاد منطقه حفاظت شده جدید در شهرستان شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد و هیأت همراه صبح امروز با فرماندار بهاباد دیدار نمود.
در این دیدار که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و رئیس آموزش و پرورش شهرستان حضور داشتند در خصوص مسائل زیست محیطی شهرستان، مشکلات و تجهیزات مورد نیاز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
فرماندار در این دیدار به تخریب محیط زیست توسط معادن اشاره نمود و گفت: معادنی که در شهرستان وجود دارند منفعتی برای شهرستان ندارد و علاوه بر اینکه به طور مطلق خام فروشی انجام می دهند، محیط زیست شهرستان را هم از بین می برند.
"محمدمهدی خانی زاده" افزود: تنها صنعتی که در شهرستان بهاباد وجود دارد و مشکلات زیست محیطی ایجاد نموده بود کارخانه کیمیاداران است که تاکنون همکاری خوبی در کاهش آلایندگی زیست محیطی داشته است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست، به مناطق بکر شهرستان بهاباد از جمله برخی روستاهای گردشگری اشاره نمود و خواستار ایجاد منطقه حفاظت شده جدید در شهرستان شد.
خانی زاده افزود: مناطق کوهستانی بهاباد دارای تنوع زیستی، پوشش گیاهی و جانوری زیادی می باشد که امیدواریم با اقداماتی که صورت خواهد گرفت، منطقه ای بکر در شهرستان داشته باشیم تا پناهگاه حیات وحش حفظ شود و از بین نرود.
وی تخریب محیط زیست را مانعی برای توسعه پایدار در شهرستان دانست و گفت: یکی از برنامه های شهرستان تعیین محلی برای انتخاب شهرک صنعتی می باشد و در این رابطه اثرات زیست محیطی این شهرک بسیار حائز اهمیت است تا کمترین تخریب را در پی داشته باشد.
فرماندار بهاباد با اشاره به وسعت شهرستان بهاباد بر تأمین تجهیزات مورد نیاز اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تأکید نمود.
خانی زاده همچنین خواستار ایجاد قرق های اختصاصی حیات وحش و اجرای طرح های جدید سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان شد.
افزایش مناطق حفاظتی در شهرستان به ویژه در روستاهای گردشگری، نوسازی ناوگان خودرویی از جمله اختصاص یک دستگاه خودرو و موتورسیکلت، ارتقاء پاسگاه محیط بانی بهاباد به اداره و افزایش تعداد نیروهای محیط بان شهرستان از جمله تصمیمات این جلسه بود.
گفتنی است ساختمان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد دو تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا