مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد با بیان اینکه بهاباد یکی از مناطق مستعد زیستی برای یوزپلنگ آسیایی است گفت: برای حفاظت بیشتر از این گونه ارزشمند، منطقه حفاظت شده کم کی بهاباد از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقاء پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد صبح امروز در سفر بهاباد گفت: این شهرستان یکی از مناطق مستعد زیستی استان یزد برای یکی از گونه های نادر حیات وحش به نام یوزپلنگ آسیایی است.

"نیره پورملائی" ادامه داد: برای حفاظت بیشتر از این گونه ارزشمند در شهرستان بهاباد، منطقه حفاظت شده کم کی بهاباد خوشبختانه از منطقه شکار ممنوع به پناهگاه حیات وحش ارتقاء پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرستان بهاباد به لحاظ تنوع زیستگاهی و تنوع گونه های بالا می باشد گفت: در نظر داریم مناطق آزادی که در حال حاضر جزء مناطق تحت مدیریت این سازمان نیستند را با کمک فرمانداری شناسایی و به مناطق تحت مدیریت ارتقاء دهیم تا کرویدور اصلی زیسگاه یوزپلنگ آسیایی را برای حفاظت بیشتر تکمیل کنیم.

پورملائی در این رابطه تصریح کرد: اگر فقط بخواهیم نگاه جزیره ای و منطقه ای نسبت به زیستگاه کم کی داشته باشیم به آن هدف اصلی که حفظ این گونه با ارزش هست نمی رسیم.

وی باتوجه به فعالیت معادن در شهرستان بهاباد گفت: در حوزه معادنی که در این شهرستان وجود دارد هم باید با ملاحظات بیشتری پیش برویم تا هم مسئله اقتصادی را در نظر بگیریم و هم ملاحظات زیست محیطی و اجتماعی را داشته باشیم تا بتوان شرایط توسعه پایدار را در این منطقه رقم بزنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در بخش دیگر سخنان خود به جلسه بررسی و رفع مشکلات حوزه شهرستان بهاباد در دیدار با فرماندار بهاباد اشاره نمود گفت: در حوزه شهرستان بهاباد یک پاسگاه محیط بانی داریم که ارتقاء این پاسگاه به اداره مد نظر است.

پورملائی افزود: ساختمان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهاباد به همت فرمانداری و کمک های خوبی که شده ان شاءا... دو تا سه ماه دیگر به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان خودرویی و افزایش تعداد نیروهای محیط بان در منطقه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم حفاظت محیط زیست منطقه وسیع شهرستان بهاباد به نحو احسن انجام داده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا