مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در بازدید از موزه علوم طبیعی بهاباد گفت: این موزه گنجینه ای بسیار غنی و ارزشمند برای حوزه علوم طبیعی و محیط زیست است.

به گزارش روابط عمومی فرماندار بهاباد؛ "نیره پورملائی" مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در سفر به شهرستان بهاباد به همراه "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد، "حسن رزاقی" رئیس آموزش و پرورش شهرستان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از موزه علوم طبیعی آموزش و پرورش بهاباد بازدید نمود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در این بازدید ضمن تمجید از گونه های بی نظیر و کم نظیری که در این موزه به نمایش گذاشته شده است گفت: این موزه گنجینه ای بسیار غنی و ارزشمند برای حوزه علوم طبیعی و محیط زیست است.

"نیره پورملائی" بر حفظ و نگهداری این نمونه ها به صورت علمی، حرفه ای و کارشناسی شده تأکید نمود و گفت: آموزش و فرهنگ سازی در زمینه حفظ طبیعت و محیط زیست وظیفه همه دستگاهها است.

وی همچنین از آموزش و پرورش شهرستان بهاباد به خاطر تأسیس این موزه و آموزش عینی مباحث مربوط به طبیعت و محیط زیست به دانش آموزان تقدیر و تشکر نمود.

مسئول موزه علوم طبیعی بهاباد گفت: این موزه از منحصر به فردترین موزه های ایران است که دارای بخش های تخصصی می باشد.

"رضا زینلی" یکی از اهداف موزه را آموزش عینی علوم طبیعی به دانش آموزان عنوان نمود و گفت: دانش آموزان پس از بازدید و دریافت توضیحات کلی، به کارگاه آموزشی هدایت شده و به تماشای تصاویر و فیلم های آموزشی کتاب درسی خود می پردازند.

وی افزود: وقتی دانش آموزی این گونه ها را تماشا می کند برایم بسیار لذت بخش است و سعی می شود تا حد امکان نیز نمونه های مربوطه در اختیارشان قرار می گیرد تا به شکل ملموس تجربه کنند.

زینلی با بیان اینکه به علت فضای محدود، بسیاری از نمونه ها هم در انبار است و نتوانستیم آنها را به نمایش بگذاریم گفت: در این رابطه یک موزه تخصصی در حال احداث می باشد که امیداریم شاهد بهره برداری هرچه سریعتر آن باشیم.

گفتنی است این موزه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهرستان بهاباد است و دارای بخش های مختلف جانورشناسی، گیاه شناسی، آبزیان، سنگ و فسیل و میکروسکوپیک می باشد.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا