فرماندار بهاباد در جلسه شورای ترافیک شهرستان بهاباد که با حضور رئیس پلیس راهور استان یزد برگزار شد با بیان مشکلات ترافیکی شهرستان گفت: رفع نیازها و کمبودهای راهنمایی و رانندگی، باعث ارائه خدمات بهتر به مردم می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ جلسه شورای ترافیک شهرستان بهاباد صبح امروز دوشنبه یکم دیماه 97 به ریاست فرماندار و با حضور رئیس پلیس راهور استان یزد و هیأت همراه، رئیس شورای اسلامی شهر بهاباد و اعضای شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری برگزار و رهاورد بسیار خوبی برای رفع نیازهای راهنمایی و رانندگی و مشکلات ترافیکی شهرستان به همراه داشت.

فرماندار بهاباد در این جلسه با اشاره به مشکلات ترافیکی در شهرستان بر تخصیص اعتبار به طرح های مصوب شده در شورای ترافیک تأکید نمود و گفت: بعضی از طرح ها و پروژه هایی که در شورای ترافیک مصوب می شود نیاز به هزینه دارد و لازم است در اعتبارات سال بعد تأمین شود.

"محمدمهدی خانی زاده" افزود: در این راستا تقسیم اعتبارات شهرستان بر مبنای اولویت قرار دادن مصوبات شورای ترافیک و رفع نقاط حادثه خیز انجام می شود و می طلبد توجه ویژه ای از سوی استان در تخصیص اعتبار به پروژه های مصوب شده بشود.

وی یکی از رفت آمدهای غیر ضرور در جاده های شهرستان و اتلاف وقت مردم را برای تعویض پلاک دانست و خواستار انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکل پلاک گذاری وسایل نقلیه در شهرستان شد.

خانی زاده در ادامه با توجه به نیاز معادن به نیروی انسانی دارای گواهینامه ویژه خواستار برگزای کلاس های آموزشی برای متقاضیان در این شهرستان شد تا با رفع این نیازها و کمبودها خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

نصب دوربین های کنترل ترافیک در شهر و راههای ارتباطی روستاها، اصلاح سه راهی روستای پرک با ایجاد میدان، راه اندازی پارک آموزش ترافیک و ساختمان راهنمایی و رانندگی بهاباد از دیگر مواردی بود که فرماندار بهاباد مطرح نمود.

رئیس پلیس راهور استان یزد خیابان امام خمینی(ره) بهاباد را به عنوان پرحادثه ساز ترین خیابان اصلی شهرستان به خاطر دور زدن در عرض خیابان دانست و گفت: 80 درصد تصادفات شهر بهاباد در خیابان امام خمینی(ره) رخ می دهد و لذا رفوژ میانی این خیابان باید هرچه سریعتر اجرا شود.

"سرهنگ محمد پورشمس" افزود: در نه ماهه اول سال 97  دو نفر فوتی و 40 نفر مجروح در تصادفات شهرستان بهاباد داشته ایم.

وی آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین مقوله در کاهش حوادث ترافیکی دانست و گفت: آموزش رفتار صحیح ترافیک باید از دوران کودکی انجام شود و در این رابطه پارک آموزش ترافیک نقش مؤثری می تواند داشته باشد.

سرهنگ پورشمس در ادامه باتوجه به درخواست های مطرح شده در این جلسه برای رفع مشکلات اعلام هرگونه همکاری نمود.

گفتنی است مشکلات ایجاد شده باتوجه تردد کامیون های معادن در جاده بهاباد ـ بافق و روستاهای بخش مرکزی، نصب علام راهنمایی و رانندگی در روستاهای بهاباد، استقرار پلیس راه در شهرستان و مصوبات جلسات قبلی شورای ترافیک شهرستان از دیگر موارد مطرح شده توسط مسئولین بود.

اجرای هرچه سریعتر رفوژ میانی خیابان امام خمینی(ره) باتوجه با حادثه ساز ترین خیابان بهاباد، راه اندازی پارک ترافیک جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک برای آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی از مقاطع مدارس ابتدایی، برگزاری آزمون های راهنمایی و رانندگی و صدور گواهینامه آیین نامه نظری در شهرستان و شروع آن در هفته جاری، پیگیری و انجام اقدامات لازم جهت پلاک گذاری وسایل نقلیه در شهرستان و برگزاری کلاس های آموزشی جهت دریافت گواهینامه ویژه براساس درخواست متقاضیان از مصوبات این جلسه بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا