معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از انجام ۱۶۲ مورد حادثه و نجات ۳۶ نفر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛محمد زارع سروی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: عملیات امداد و نجات   در سه ماه گذشته شامل: ۵۴ عملیات جاده ای، ۷۶ خدمات حضوری و ۱۰ عملیات مناسبتی، ۹ مورد امداد و نجات کوهستان، ۳ مورد عملیات نجات سیل و آب گرفتگی، ۵ مورد امداد شهری و ۵ مورد امداد صنعتی و کارگاهی بوده است.

زارع سروی افزود: طی این عملیات ۳۶۱ نفر دچار حادثه شدند که ۱۵۰ نفر از این افراد در حوادث جاده‌ای، ۱۴۰ نفر در خدمات حضوری و ۳۳ نفر در امداد مناسبتی، کوهستان ۱۹ نفر، ۱ نفر امداد سیل و آب گرفتگی، ۱۰ نفر امداد شهری و ۸ نفر امداد صنعتی و کارگاهی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: به دنبال این عملیات ۳۶ نفر نجات یافتند که ۸ نفر آن‌ها به صورت سرپایی و ۲۸ نفر  به مراکز درمانی  انتقال داده شدند.

وی گفت: در میان نجات یافتگان ۲۵ نفر در عملیات امداد و نجات جاده‌ای، ۷ نفر در عملیات حضوری و ۱ نفر در امداد شهری و ۳ نفر در امداد صنعتی و کارگاهی بودند.

خدمات رسانی۱۷۳ تیم به حادثه دیدگان جاده ای

زارع سروی افزود: ۶۴۹ نفر از نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر استان در قالب۱۷۳ تیم به همراه ۵۴ دستگاه آمبولانس در عملیات‌های امدادی حضور یافتند و نسبت به اجرای ۱۱ مورد عملیات رها سازی با همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی به خدمت رسانی به حادثه دیدگان پرداختند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان  میانگین زمان حضور نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در صحنه را ۱۴ دقیقه و ۲۲ ثانیه و همچنین مدت زمان آغاز تا پایان عملیات را یک ساعت و ۹ دقیقه و ۱۶ ثانیه اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محور‌های مواصلاتی استان دارند و شماره ۱۱۲نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان خواهد بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا