طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان : امروز موضوع پرورش شتر یکی موضوعات مهم برای توسعه به ویژه درحوزه توزیع عادلانه درآمدها در بخش روستایی و عشایری است که در دستور کار  قرار گرفته است.

دستگاه های اجرایی شهرستان تمام ظرفیت ها و امکانات خود را در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار دهند.

به گزارش خبرنگاریزد فردا درطبس؛ دهمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان طبس به ریاست سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و با حضور علیرضا خلیلی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه، روسای ادارات صمت، جهادکشاورزی، تعاون کار و  رفاه اجتماعی، منابع طبیعی، نظام صنفی کارهای کشاورزی و جمعی از سرمایه گذاران و فعالین حوزه پرورش شتر شهرستان به منظور تبیین بستر مناسب در راستای پرورش شتر در شهرستان برگزار شد

سید مهدی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان در این جلسه گفت : درفصل پنجم سند توسعه چشم انداز شهرستان بر کشاورزی و دامداری با محوریت اصلاح نژاد، پرورش شتر، پرورش ماهی تیلاپیا و... مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد : پس از اجرایی شدن موضوع اصلاح نژاد دام سبک، با محوریت بخش خصوصی و همراهی و نظارت دستگاه های اجرایی که خدا رو شکر با وجود تمامی مشکلات، در مسیر و جریان توسعه در بین تمامی روستاییان، عشایر و فعالان این حوزه قرار گرفته است و طبس را به عنوان یکی از قطب های اصلی اصلاح نژاد دام سبک در ایران تبدیل کرد، موضوع پرورش شتر که یکی ازموضوعات مهم برای توسعه به ویژه درحوزه توزیع عادلانه درآمدها در بخش روستایی و عشایری می باشد در دستور کار مسئولان مرتبط با این حوزه در شهرستان‌ قرار گرفته است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خاطر نشان کرد : امروز اصلاح نژاد در کل شهرستان فراگیر شده است از روستاهایی عشایری بخش دستگردان تا روستاهای بخش مرکزی و اسفندیار در بخش دیهوک، در حوزه پرورش شتر نیز باید همینگونه عمل شود.
تمام دستگاه های  حمایتی باید سمت و سوی پرداخت تسهیلات خودرا برای ایجاد اشتغال به این سمت سوق دهند، حمایت از شترداران با صدور پروانه چرا انجام شود و لازم است برای تبدیل شهرستان طبس به قطب و لنگرگاه تولید و توزیع شترهای پرواری و شیری، تسهیلات مناسب از محل اشتغال پایدار  روستایی و صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی این حوزه پرداخت شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا