یزدفردا :محمد رضا شوق الشعراء:دورهمی ماهانه  استاندار یزد با منتقدان و بهانه ای که از مغرضان و منتقدان گرفته خواهد شد
پس از نشست دکتر طالبی ، استاندار یزد در غرفه خانه مطبوعات نیمه دولتی و بازدید از نمایشگاه کتاب همراه با خبرنگاران و دوربین ها ، با طالبی که دعوت ما را برای گفتگو قبول کرد، در پاویون ارشاد و بدون حضور  دیگر اصحاب رسانه به گفتگو نشستیم.
گفتگویی دوستانه و کوتاه و بی پرده که در نهایت به آغاز یک فصل جدید در فضای رسانه یزد منتهی شد، فصلی که بزودی و با اولین دورهمی منتقدان با استاندار یزد، رسمیت خواهد یافت.
از جلسات صبح جمعه که دور از اهداف اولیه با دعوت دعایی و دعوت نامه های خاص انجام می شود گفتیم و از طالبی پرسیدیم دستآورد حضور در این جلسات، که امروز هم به میزبانی استانداری برگزار شده چه بوده و چرا استاندار باید برای شرکت در این جلسه وقت بگذارد، و اصلا دعایی در استان چکاره است که برای چنین جلسه ای پیامک ارسال کرده و مهمانان را دعوت می کند؟
طالبی گفت این جمع و این ساختار  از قبل بوده است و اگر عیب و نقصی هم هست باید رفع شود و گفتیم در صورتی که قرارست اینگونه جلساتی برگزار شود، باید ورود برای عموم نخبگان و کسانی که حرفی برای گفتن دارند آزاد باشد و دعوت کننده هم استانداری یا فرمانداری و شورای شهر باشد، نه یک شخص که مشخص نیست چه وظیفه ای در استان دارد.
یکی از نیازهای مهم یزد جهانی فرهنگی و صنعتی، که مراکز تفریحی کمی هم دارد، نمایشگاه دائمی بین المللی است، که بتواند جوابگوی جمعیت امروز یزد باشد، و مشکل نمایشگاه بین المللی یزد که در جاده کنار گذر یزد با کلی هزینه ساخته شده، راه دسترسی است که طالبی گفت قرار شده در این رابطه جلسه ای یکشنبه تشکیل شود، و حاج عباس حیدری هم مسئول پیگیری این قضیه شده است، که امید است این مهم بزودی با ایجاد پل و راه دسترسی ایمن، به نتیجه برسد.
وقتی از تغییراتی که بسیاری از مردم هم منتظر آن هستند گفتیم، طالبی گفت تغییرات شروع شده است و بعد اضافه کرد، بجای افرادی که مدعی هستید ضعیف هستند، افرادی را که می دانید قوی هستند و ضعیف نیستند، معرفی کنید.
پس از سالها، طالبی، یکی از معدود استاندارنی است که وزارت کشوری بوده و سابقه کار در استانداری را داشته است و بزرگترین حسنش، جدا از شناخت مناطق و نقاط ضعف و قوت استان، مردم‌داری و مطالعه  و دقت و تعامل و  سیاست و صبر داشتن و اهل رسانه  بودنست، و اگر که بعضی از منتقدان مغرض و  متملقان و فرصت طلبانی که قصد دارند دور و برش را بگیرند، و حلقه تشکیل دهند بگذارند، با انکه فرصت اندک است و شرایط خوبی هم نیست، او یکی از موفقترین استانداران یزد خواهد شد.
و طالبی در پایان پیشنهاد می دهد که ماهیانه یکبار با منتقدان، جلسه ای دورهمی و نشست داشته می باشد و ما در تله و کوزه می افتیم و مأمور می شویم تا برگزار کننده این جلسات دورهمی باشیم. جلساتی که مانع از فاصله افتادن بین طالبی و منتقدان و مردم و حقایق جامعه و نقایص شود.
بعد از کتاب هایی که مهندس کلانتری و سردار فلاح زاده در نمایشگاه کتاب به ما هدیه داده بودند، طالبی هم در این اولین دیدار بعد از استاندار شدن، رمان هفت جلدی «در جستجوی زمان از دست رفته» را که در نمایشگاه گرفته و هنوز پولش را نداده بودیم به ما هدیه داد، تا عده ای بخاطر این هدیه مدتها سوژه داشته باشند، فلاح زاده تاریخ بیست جلدی ایران کمبریج و طالبی در جستجوی زمان از دست رفته را هدیه دادند...
ادامه دارد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا