اجراي طرح «آموزش برندسازي و بازارشناسي در حوزه صنايع دستي» با محوريت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد، در راستاي تقويت ايفاي نقش اقتصادي بانوان و رونق توليد در استان آغاز شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،روز پنج شنبه 29 فروردين ماه، اجراي طرح «آموزش برندسازي و بازارشناسي در حوزه صنايع دستي» با محوريت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد و همكاري كانون كارآفريني استان و  اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي يزد در سالن كنفراس اتاق بازرگاني آغاز شد.
در اين دوره آموزشی كه با حضور « سيدمسعود عظيمي»  سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد،« محمدرضا قمي» رئيس اتاق بازرگاني،صنايع،معادن و كشاورزي و «فاطمه دانش يزدي» مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد آغاز به کار کرد،بانوان علاقه مند و فعال در حوزه صنايع دستي به بيان تجربه،دغدغه ها و مشكلات پيش روي اين صنعت پرداختند.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد در اين دوره آموزشي بيان كرد:با توجه به شعار سال و تاكيد مقام معظم رهبري بر رونق توليد در مسير تحقق اقتصاد مقاومتي؛ بسترسازي براي توليد،بازارشناسي و بازاريابي صنايع دستي به عنوان يكي از شاخص هاي مهم استان يزد و كشور مي تواند جريان سازي موثري به همراه داشته باشد.
« فاطمه دانش يزدي» با اشاره به ضرورت اثرگذاری اقتصادي در بخش هاي مختلف افزود: زمينه سازي براي معرفي موثر و فراگیر با گستره ملي و بين المللي براي صنايع دستي مختلف استان ثروت آفريني و ارزش افزوده چشم گيري به همراه دارد.
دانش يزدي اظهار داشت:از اين رو حمايت از صنايع دستي به ويژه برای بانوان فعال در اين عرصه به عنوان پيشگامان كسب و كارهاي نو و خدماتي مي تواند اثرات شگرفي به همراه داشته باشد كه اين اصل مهم از سياست هاي دولت تدبير و اميد به ويژه براي شهر جهاني يزد است.
وي خاطرنشان كرد:امروز توليدات متنوعي از سوي بانوان در رشته صنايع دستي صورت مي گيرد اما در حوزه فروش و صادرات با مشكل روبه رو هستيم زيرا مخاطب شناسي،نيازسنجي،بسته بندي و ارائه محصول به خوبي صورت نمي گيرد.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد برندسازي و عرضه مناسب محصول را يكي از اصول مهم براي رسيدن استان به جايگاه واقعي در حوزه صنايع دستي دانست و گفت:بانوان فعال در اين عرصه كه هدف طرح آموزشي پيش رو هستند،رويكرد چند بعدي بودن محصول ،كيفيت،معرفي و بازاريابي مناسب را در كنار يكديگر مورد توجه قرار دهند.
گفتني است اين طرح آموزشي در 4 فاز جداگانه و 10 مرحله با رويكرد آموزش هاي علمي،كارگاه هاي مشاركتي،حضور در محيط كسب وكار،آشنايي با تجربه هاي موفق و مشاوره هاي تخصصي با برنامه ريزي دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد؛ بانوان علاقه مند و فعال در حوزه صنايع دستي  را هدف قرار داده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا