شایق: ما در شورای اول سه کمیسیون داشتیم و روز به روز افزوده شد تا الان هفت کمیسیون درست کرده ایم با حضور 5عضوشورا ، اگر یک نفر بیاید بررسی کند، ببینند که ما در کمیسیون ها که سه ساعت وقت می گذاریم،وصورتجلسه تنظیم می کنیم که بعضا یازده نفر دورهم سه ساعت وقت گذاشته اند چند مصوبه داشته است !!!قابل بررسی است آیا وقت ،عمر و فکرما ارزش ندارد؟ چرا باید سه ساعت وقت خود را به بطالت بگذرانیم .

حاج مرتضی شایق نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با یزدفردا به موارد تازه ای از حیف و میل اموال عمومی در شورای شهر یزد اشاره کرد و گفت:با توجه به قانون جدید در شورای پنجم تعداد اعضا از سیزده نفر به یازده نفر کاهش پیدا کرد و با عنایت به موقعیت اقتصادی کشور وسواسی که برای هزینه کرد وجود داشت و تذکرات زیادی که در جهت صرفه جویی واستفاده بهتر از  نیروها شده است ، متاسفانه شورا به راه دیگری می رود.
مهندس مرتضی شایق در ادامه  گفت:متاسفانه در شورای شهر یزد ، سه نفر نیرو با یک خودرو دربستی با راننده نیز به این شورا اضافه شده است که در اختیار سرکارخانم عامری است!و این درحالی است که سه دستگاه خودرو قبلی موجود، ولی دوباره باید یکدستگاه با راننده در اختیار یک نفر از اعضا قرار بگیرد  .
نایب رییس شورای شهر یزد اضافه کرد:در سال 97 درحد دومیلیارد برای شورای پنجم هزینه شده است و این در حالی است که سالانه هزینه شورای چهارم زیر یک میلیارد بوده است .

شایق افزود:شورای شهر یزد در هرماه نزدیک به 80 تا 100 ساعت جلسه کمیسیون ها ،هیئت رییسه وصحن علنی را برگزارمی کند که در سال به 1200ساعت جلسه می رسد و اگر آن را به بودجه شورا که بالغ بر 1میلیارد و نهصدمیلیون تومان می شود تقسیم کنیم، خواهیم دید که هر ساعت جلسه بالای 1میلیون وششصدهزارتومان برای شهر هزینه دارد !!!!که ششصدمیلیون تومان را شهرداری پرداخت کرده و یک میلیارد و سیصدمیلیون تومان آن هم متعلق به بودجه خود شورا بوده است!!!
مهندس مرتضی شایق در ادامه افزود:سئوال مهم ما این است که ما چه کار خارق العاده ای انجام می دهیم که باید 50 تا مشاور ویک نفر برای کمیسیون خدمات شهری به عنوان منشی ویک نفر هم در اختیار دکترعباسی به نام آقای حسینی و 25 کارمند  داشته باشیم؟!!!چه کاری می خواهیم انجام دهیم ،ما یک شهر  با دوازده هزار هکتار وسعت داریم و قرار است ما به درخواست ها و لوایح شهرداری این شهر  رسیدگی کنیم .

نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به وضع نابسامان آسفالت در شهر یزد اظهار داشت:با اصرار زیاد از بودجه های دیگر شهرداری کسر کردیم تا به وضع لکه گیری و درزگیری آسفالت ها معابر رسیدگی شود ولی دیدیم رفتند 60میلیون تومان با مشاور قرار داد بستند،که بگوید در رابطه با آسفالت چه بکنیم و نتیجه آن را بایگانی کردند، رفت!!! بعد از بارندگی های اخیر دیدیم در محورهای اصلی شهر چاله در خیابانها ایجاد شده، تا آن زمان که ما سراغ داریم هیچ زمان وضعیت اینگونه نبوده است !!!و شاهد تخریب شدید آسفالت ها هستیم و میلیاردها به آن آسیب وارد شده است !!

 وی خاطرنشان کرد:من به عنوان یک عضو شورا و نماینده مردم از مسئولین بالاتر استان در استانداری و بازرسی درخواست کرده ام که بیایند و ببینند ما در شورا چه کار انجام می دهیم و نظارت بر عملکرد شورا داشته باشند .

شایق در ادامه گفت:ما در شورای اول سه کمیسیون داشتیم و روز به روز افزوده شد تا  الان هفت کمیسیون درست کرده ایم با حضور 5عضوشورا  ، اگر یک نفر بیاید بررسی کند، ببینند که ما در کمیسیون ها که سه ساعت وقت می گذاریم،وصورتجلسه تنظیم می کنیم که بعضا یازده نفر دورهم سه ساعت وقت گذاشته اند چند مصوبه داشته است !!!قابل بررسی است آیا وقت ،عمر و فکرما ارزش ندارد؟ چرا باید سه ساعت وقت خود را به بطالت بگذرانیم .

وی افزود:مردم از ما انتظار دارند که برای آنها کار انجام دهیم ،کل پروژه های نیمه تمام از دوره قبل شورا، نیمه تعطیل مانده است ،در سال 97 گفتیم، شعار ما این باشد که پروژه های نیمه تمام را تمام کنیم ونکردیم و امسال هم دوباره با همان شعار شروع کردیم ...پروژه های که میلیاردها هزینه شده نیمه تمام رها شده است همانند فرهنگسرای بهمن ،بلوار ولایت ،....وپروژه پیرنیا که کلا تعطیل است. پس ما با 50تا مشاور و 7کمیسیون و25کارمند و در هفته شش ساعت صحن علنی شورا چه می کنیم!!!بعضا می گویند می خواهیم کارها  علمی باشد ما هم موافقیم ولی علم بدون عمل به چه درد شهر می خورد !!!!

ودر پایان گفتگو با خبرنگار یزدفردا خاطر نشان کرد :از رییس شورا و همکارانمان درخواست داریم جلو این حیف میل ها گرفته شود و این چهارسال در حال گذر است باید تلاش کنیم حداقل در پایان با کارنامه درخشان شورای پنجم را تحویل دهیم، فرصت کوتاه تر از آن است که فکر می کنیم و مردم نگران از این وضع اموری که قابل دفاع نیست .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا