جشنواره ریواس 5 و 6 اردیبهشت ماه 98 به همراه برنامه های شاد فرهنگی در روستای علی آباد چهل گزی مهریز برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "سید مصطفی فاطمی" هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بهتر اين روستا و ظرفيت‌ هاي آن خواند و افزود: برگزاری جشنواره‌ هایی که برگرفته از ظرفیت‌ های روستاها هستند، منجر به معرفی و شناخت بيشتر پتانسیل‌ های اين روستاها به ویژه روستاهای قدیمی و تاریخی و همچنين توسعه زیرساخت‌ های گردشگری آنها می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه خاطر نشان ساخت: متولی امر برگزاری جشنوراه ریواس خود مردم روستا بوده و اداره کل میراث فرهنگی استان و فرمانداری و بخشداری مهریز هم حمایت خواهند کرد که معرفی غذاهای سنتی، صنایع دستی و اماکن تاریخی و آداب و رسوم مردم این روستا از دیگر برنامه های این جشنواره می باشد.

اين مقام مسئول با بیان اینکه كه نام روستای علی‌آباد چهل‌گزی برگرفته از عمق مادر چاه واقع شده در اين روستاست، گفت: علي‌آباد چهل‌گزي از روستاهای زیباي توابع مهریز می باشد که در مجاورت کوه ارنان واقع شده است.

وی در ادامه اشاره ای به ظرفیت بالای گردشگری دشت ریواس علی آباد چهل گزی داشت و عنوان کرد: این منطقه جلوه بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش می گذارد و امسال بارندگی های زمستانه و بهاره، طبیعت این دشت را بسیار زیبا کرده است.

گفتنی است:ریواس، گیاهی خوراکی با فیبر بالاست که ظاهری شبيه به كرفس دارد، طعم این گیاه صورتي رنگ ترش و شيرين يا ملس است. این گیاه به صورت طبیعی از اوایل فروردین ‌ماه تا اول اردیبهشت ماه می‌روید و ساقه آن دارای ارزش خوراکی بالایی می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا