در راستای بررسی کیفیت تولید خوراک دام و طیور، نظارت بر واحدهای تولیدی به صورت مستمر صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: محمدرضا متوسل الحسینی در رابطه با اهمیت خوراک دام در تولید دام سالم و تضمین کیفیت فراورده های خام دامی اظهار داشت: هر نوع فراورده خام دامی از قبیل گوشت، شیر، تخم مرغ و.... می بایست عاری از مقادیر مضر انواع باقیمانده های دارو ، سموم و مواد اضافی باشد و یکی از پارامترهای اصلی برای رسیدن به این مهم از طریق حفظ سلامت خوراک مصرفی دام ها است.

وی گفت: بدین منظور و حسب وظیفه ذاتی سازمان دامپزشکی کشور برنامه ریزی نموده تا کل فرایند تولید را تحت نظارت داشته باشد. طی این فرایند نهاده های تولید خوراک در کارخانجات مادر و یا مبادی ورودی کشور تحت کنترل قرار دارند و مسئولین فنی بهداشتی برای نظارت بر کل فرایند تولید در واحدهای تولیدی خوراک دام به‌کار گیری شده اند. علاوه بر آن ، مجموعه دامپزشکی استان نیز با بازدید، نمونه گیری و انجام ازمایشات گوناگون در جهت کنترل خصوصیات بهداشتی محصولات، به صورت دوره‌ای و مستمر نظارت عالیه خود را اعمال می نماید.

متوسل الحسینی با اشاره اهمیت حضور مسئولین فنی در کارخانه ها و واحدهای تولید خوراک دام تصریح کرد: مسئولین فنی به عنوان نماینده سازمان دامپزشکی کشور نقش مهمی در نظارت بر تولید خوراک دام و حفظ سلامت این محصول بر عهده دارند.

نامبرده در پایان عنوان کرد: استان یزد دارای 5  واحد عمده و صنعتی خوراک دام و طیور با ظرفیت تولید روزانه 215 تن می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا