سید حسین امامی با اعلام این خبر گفت: تلاش نمودیم با تشدید و توسعه بازرسی ها در عرصه نظارت بر فراورده های خام دامی و جلوگیری از توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی، علاوه بر سلامت همشهریان، میزبان شایسته ای برای حفظ سلامت میهمانان نوروزی باشیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، امامی گفت: با توجه به قرار گرفتن استان یزد به عنوان یکی از مسیرهای اصلی و مقاصد گردشگری در کشور در ایام تعطیلات نوروزی، میزان مصرف فراورده های خام دامی در این ایام افزایش می یابد که به تبع آن میزان نظارت های بهداشتی نیز باید بیشتر شود. به همین منظور از تاریخ 25 اسفند ماه سال 97 تا 17 فروردین ماه سال 98 و با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده های     خام دامی در استان بیش از چهار هزار و پانصد و هشتاد مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه ی فراورده های خام دامی به عمل آمد که در نتیجه آن مقدار 8 هزار و هفتصد و سیزده کیلوگرم فراورده ی خام دامی غیر قابل مصرف از چرخه مصرف هموطنان خارج گردید.

وی تصریح کرد: نظارت های بهداشتی در تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشتی دامپزشکی در قالب 13 اکیپ بازرسی بهداشتی صورت گرفته و تخلفات بهداشتی جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال گردیده است.

نامبرده با اشاره به حجم کاری انجام شده در ایام عید نوروز تصریح کرد: فعالیت پرسنل دامپزشکی منحصر به ایام نوروز نمی باشد و در راستای حفظ سلامت فراورده های خام دامی مصرفی شهروندان در طول سال نیز ادامه دارد.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در پایان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی بر محل های تولید، فراوری و عرضه فراورده‌های خام دامی در تعطیلات نوروزی، طرح نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز با موفقیت پایان پذیرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا