جلال الدین شریعتمدار با اشاره به نظارت بهداشتی بر کشتارگاه اشکذر، از معدوم سازي 6 تن قطعات مرغ و آلایش های خوراکی آلوده در اين كشتارگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد: سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر با اشاره به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر محل تولید و عرضه فراورده های خام دامی تصریح کرد: عدم انجام نظارت اصولی از سوی کارشناسان دامپزشکی مخاطره‌آمیز و عدم توجه کافی به کیفیت محصولات مورد عرضه، موجب بروز بیماری‌های مشترک و به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه می باشد.

شریعتمدار عنوان کرد: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه، پیرو بازرسی های مستمر این اداره از اماکن تولید و عرضه فراورده های خام دامی و انجام    نمونه برداری و آزمایش های میکروبی مقدار 6 تن قطعات مرغ و آلایش های خوراکی آلوده در یکی از کشتارگاه طیور این شهرستان ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

وی افزود: محموله ضبط شده به پودر گوشت تبدیل و مورد مصرف حیوانی قرار می گیرد.

نامبرده در پایان افزود: شهروندان محصولات مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی محصول که نشان دهنده تاریخ تولید و انقضاء می باشد؛ توجه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره تلفن  32723575 شبکه دامپزشکی اطلاع داده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا