مدیر کل اوقاف حجت السلام حسین زارع زاده در جمع خادمین و هیات امنای مساجد و بقعه های متبرک شهرستان مهریز گفت: نظارت بر مساجد اعم از امام جماعت، هیات امنا و خادمین مساجد باید زیر ذربین باشد و نظارت بیشتر انجام شود

مدیر کل اوقاف حجت السلام حسین زارع زاده در جمع خادمین و هیات امنای مساجد و بقعه های متبرک شهرستان مهریز گفت: نظارت بر مساجد اعم از امام جماعت، هیات امنا و خادمین مساجد باید زیر ذربین باشد و نظارت بیشتر انجام شود

حجت السلام زارع زاده افزود:مساجد به عنوان پایگاهای اجتماعی، فرهنگی اقتصادی هر محل و شهرستان هستند که باید به صورت مفید از آنها بهره گرفت

وی با اشاره به نقش مرکزیت حکومت مساجد در صدر اسلام تصریح کرد: باید سعی شود این نقش در محوریت مساجد دوباره رونق گیرد ومساجد پایگاهای فرماندهی هر شهر ، استان و کشور شود.

حجت السلام زارع زاده ادامه داد: حضرت مریم (ع) خادم مذهبی و این نشانه مقدس و با ارزش بودن این نوع خدمت رسانی به مردم است.

وی عنوان کرد: حضور مسئولین از جمله فرماندار رئیس سازمان تبلیغات نیروی انتظامی در کنار خادمین و مراسم آموزش آنها نشانه اهمیت و با ارزش بودن این خدمت رسانی است که باید پاس داشته شود.
کم کاری خادمین مساجد در آماده سازی مساجد برای ماه مبارک رمضان پذیرفتنی نیست
رضا زارع زاده فرماندار مهریز گفت: خدام مساجد باید در راستای شرح وظایف قانونی و عرفی حرکت کنند، هیئت امناهای مساجد، تکیه ها و حسینیه های شهرستان مهریز نیاز به یک نگاه جدید دارد .

وی اشاره به اینکه امام جماعت ، مردم ، هیئت امناء،خدام و بسیج را پنج رکن اساسی یک مسجد هستند افزود: اگر خمسه های طیبه به خوبی به وظایف خود عمل کنند بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل فقر فساد اخلاقی و فرهنگی حل خواهد شد.

زارع زاده ادامه داد: با کمک سازمان های مردم نهاد با انگیزه مساجد را به پایگاهای فرهنگی مستحکمی تجهیز و ساماندهی مناسبی را به آن داد.

وی با اشاره به نزدیکی ماه رمضان تصریح کرد: در شهرستان مهریز ۱۴۰خادم وجود دارد که باید مساجد را برای این ماه پر برکت آماده سازند و اکیپ اعزامی فرمانداری در این ماه از مساجد بازدید می کند و کم کاری هیچ مسجدی پذیرفته نیست.

امام جمعه مهریز حجت السلام عبدالرضا محی الدینی گفت: باید در مساجد کارشناسان متخصص و نخبگان اهل فن حضور داشته و از اطلاعات آنها برای بهبود عملکرد مسجد استفاده شود

حجت السلام محی الدینی افزود: مساجد پایگاه اسلام در جهت گسترش و ارسال پیام اسلام به همه نقاط جهان بوده به طوری که پیامبر اعظم ابتدا ورود به هر شهر در آن شهر مسجدی بنا می کردند.

وی با اشاره به مقدس بودن مساجد عنوان کرد: مساجد باید با مدیریت صحیح اداره شود باید نقاط قوت آنها تقویت و نقاط ضعف آن ها از بین برود خادمین مساجد در این امر نقش مهم ایفا می کنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا