مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با حضور در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با رییس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این دیدار اظهار داشت : هدف اصلی هلال احمر امدادرسانی در زمان حادثه و آموزش و آماده بودن نیرو ها و تکمیل تجهیزات می باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به این که جمعیت هلال احمر نهادی مردمی و مستقل است و صرفا منتظر حوادث نمی مانیم تصریح کرد؛ طرح ها و برنامه های زیادی در زمینه های مختلف در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

وی با اشاره به این که در روزهای عادی و فارغ از حادثه، اعضای جمعیت هلال احمر با فراگیری مباحث آموزشی و مانورهای امدادی در حفظ آمادگی خود در حوادث تلاش می کنند، تصریح کرد: امروزه آمادگی جمعیت هلال احمر در دورترین نقاط استان وجود دارد.

 حرازی زاده گفت آماده هرگونه همکاری با مجموعه حمل و نقل شهرداری هستیم و استقبال میکنیم از طرح های متفاوت همچون طرح اتوبوس امدادی چرا که اساس کار هلال احمر آموزش می باشد و این جمعیت درصدد تولید محتوا آموزشی است که بتوان برای همه قشرهای جامعه ارائه کرد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد به آسیب های اجتماعی و مسئله اعتیاد در جامعه اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر با اجرای طرح ملی پیمان (پیشگیری موثر از اعتیاد و نشاط اجتماعی) سعی در برطرف کردن مسئله اعتیاد بعنوان یکی از معضلات جامعه کرده است و از این که می توانیم با اجرای این طرح جوانان را از آسیب های اجتماعی دور کنیم به این موضوع افتخار می کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: جمعیت هلال احمر و سازمان حمل و نقل شهرداری نه تنها در حوزه تاب آوری در حوادث و سوانح و پاسخ به بحران ها بلکه در مسائل مختلفی که وجود دارد می توانند با یکدیگر همکاری داشته و به ارتقاء سطح تاب آوری اجتماعی و همچنین ارتقاء سرمایه اجتماعی در شهرجهانی یزد کمک کنند.

مردم هلال احمر را قبول دارند و مورد اعتمادشان است / راه اندازی اتوبوس امدادی با همکاری دو مجموعه

محمدرضا شفیعی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در این دیدار با تشکر از خدمات هلال احمر بخصوص در حوادث اخیر اظهار داشت : مردم هلال احمر را قبول دارند و مورد اعتمادشان است بخصوص در حوادث اخیر سیل در مناطق شمالی کشور آن را بخوبی دیدیم .

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزدگفت : در بحث آموزش اماده هرگونه همکاری هستیم بطور مثال طرح اتوبوس امدادی را میتوانیم با همکاری دو مجموعه در استان راه اندازی کنیم تا بحث آموزش را در سطح استان به آحاد مردم بدهیم.

وی بیان داشت : می توانیم با ایجاد تفاهم نامه با هلال احمر در بحث آموزش کمک های اولیه ، آموزش به رانندگان و پرسنل حمل نقل شهری استان و طرح اتوبوس امدادی را با توجه به جهانی شدن شهر یزد با نماد خاص و متفاوت آماده کنیم

شفیعی با اعلام اینکه هر دو مجموعه اهداف مشترکی داریم و میتوان با همکاری بیشتر به این اهداف دست یابیم عنوان کرد : خدمت به مردم برایمان بسیار ارزشمند است و در این مسیر، حمایت، هم‌دلی و هم‌راهی همه مدیران و دستگاه ها علی الخصوص جمعیت هلال احمر را می‌طلبیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد  به  اهمیت آموزش امداد و کمک های اولیه به پرسنل  حمل و نقل شهرداری  توسط جمعیت هلال احمر  اشاره کرد و گفت ؛ خود را یک امدادگر و داوطلب هلال احمر  می دانیم و  آماده هر گونه  همکاری با این نهاد مردمی و مسئول هستیم.

در پایان این دیدار رییس سازمان حمل و نقل شهرداری یزد با پوشیدن لباس داوطلبی هلال احمر عضو داوطلب هلال احمر شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا