استاندار یزد در دیدار با هیئت رئیسه اتاق تعاون استان بر ضرورت فراهم شدن ساز و کارهای اعتمادآفرین برای سرمایه گذاری مردم در بخش تعاون تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۸، استاندار یزد در دیدار با هیئت رئیسه اتاق تعاون استان که در سالن زنده یاد حمید‌یا استانداری برگزار شد،‌ گفت: تعاون بار معنایی خاصی مبتنی بر ارزش‌های ملی و دینی ما دارد و به اتکای همین بار معنایی می تواند قوی تر و بهتر از دولت و بخش خصوصی در عرصه اقتصاد وارد شود.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد‌: البته لازم است دولت زمینه های فعالیت موثر بخش تعاونی را فراهم کند و تعاونی‌ها نیز قدر فرصتها و ظرفیت‌هایی که در اختیارشان قرار می گیرد را بدانند.
وی افزود: در شرایط فعلی که ما بسیار نیازمند مشارکت مردم هستیم و دولت با محدودیت منابع مالی روبروست و بخش خصوصی نیز در حوزه اقتصاد با مشکلات دست و پنجه نرم می کند،  بخش تعاون می تواند با استفاده از سرمایه های خُرد مردم و تشکیل شرکت هایی با سرمایه گذاری مناسب، کارهای اقتصادی خوبی انجام دهد.
عالی ترین مقام اجرایی استان خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه ها برای جذب منابع خُرد مردم تعاونی ها هستند اما باید بتوانیم برای جلب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاری در بخش تعاون، ساز و کارهای اعتماد آفرین جهت جذب سرمایه گذاری مردمی را فراهم کنیم و اگر این مهم تحقق یابد، از جهت همراه شدن سرمایه های مردم با بخش تعا‌ون کمترین مشکل و مسئله را در استان خواهیم داشت.
" طالبی" در پایان سخنان خود گفت: انتظارمان این است که جایگاه تعاون به ویژه در بخش اشتغال و اقتصاد استان به درستی تعریف شود ‌و بخش تعاون علایق و اهداف خود را در حوزه سرمایه‌گذاری اعلام کند تا با برنامه‌های ویژه و حمایت و پشتیبانی مسئولان بتوانیم کارهای بزرگی را برای توسعه استان انجام دهیم.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا