همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی یک دوره آموزشی دو روزه ویژه مدیران ادارات و کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی و به همت روابط عمومی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی و مشارکت روابط عمومی فرمانداری بافق، دوره آموزشی دو روزه ویژه مدیران ادارات و مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان در محل سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزارشد.

مدیر روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق هدف از برگزاری این دوره را تقویت کارکردهای روابط عمومی با نشر دانش و توسعه آگاهی های حوزه روابط عمومی، توسعه تحلیل و مطالعات افکار عمومی و جلب مشارکت مردمی و اصلاح سیاست ها و عملکرد مدیریتی و بازبینی و احیاء شیوه های متداول و رایج عملکرد واحدهای روابط عمومی عنوان کرد و افزود.: این کارگاه به صورت مجزا در ۲ روز ویژه مدیران ادارات و مسئولان و کارشناسان روابط عمومی اداات و نهادهای شهرستان برگزار شد.

"سعید تشکری بافقی" با اشاره به موضوعات این دو کارگاه گفت: در این دوره مباحث مربوط به روابط عمومی جدید چه می گوید و روش های مقابله با بحران های رسانه ای برای مدیران ادارات و موضوعات رسانه شناسی با تکیه بر رسانه های جدید، آشنایی با فرایند رایج در روابط عمومی، شبکه اجتماعی و کاربرد آن در روابط عمومی ویژه مسئولان و کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان بافق مطالبی بیان شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز مدرس این دو کارگاه با تاکید بر اینکه انسان موجودی اجتماعی است که مدام در حال آموزش و فراگیری است و لحظه ای نباید از این امر مهم غافل شود و آموزش و علم آموزی موضوعی غیر قابل انکار است خاطر نشان کرد: متأسفانه وضعیت حال حاضر روابط عمومی در بحث آموزش رضایت­بخش نیست و با توجه به این همه فارغ التحصیل رشته روابط عمومی و برگزاری دوره های آموزشی هنوز هم پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

وی سواد رسانه ای را توانایی در مصرف انتقادی و ایجاد رسانه بیان کرد و گفت: در دوران تغییر رسانه ها و تغییر شیوه های استفاده از آن ها، می توان سواد رسانه ای را قابلیت دستیابی، تحلیل، ارزیابی و خلق پیام ها در زمینه های مختلف دانست. سواد رسانه ای توانایی دسترسی، تحلیل، ارزشیابی و ارتباط با پیام ها به شکل های گسترده و متنوعی از سواد است.

مهدی محمدی در پایان روابط عمومي را چنین تعریف کرد: روابط عمومی، مجموعه‌اي از عمليات ارتباطي آگاهانه مبتني بر برنامه و تحقيق است كه با استفاده از شيوه‌هاي علمي و هنري به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع يابي از نظرهاي آنان، تجزيه و تحليل گرايش‌هاي مخاطبان و افكار عمومي به منظور گفتگو با آنان براي رسيدن به تفاهم با كاربرد روش‌ها و ابزارهاي ارتباطي نوشتاري، گفتاري، ديداري و شنيداري است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا