استاندار یزد در نشست ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: ‌توجه به اقتصاد دانش بنیان، توسعه فناوری های نوین و صنایع پاک از مهم ترین اولویت های مدیریت ارشد استان در حوزه اقتصادی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب یکم خرداد ماه ۹۸، نشست ستاد راهبر‌دی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور "بابک دین پرست" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وز‌یر کشور، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، معاونان استاندار، مدیرکل حوزه استاندار و اعضای این ستاد در سالن کوثر استانداری برگزار شد.‌
استاندار یزد در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، ‌گفت: استان یزد با وجود برخورداری از جایگاه مناسب در بخش صنعت و اقتصاد و بهره مندی از ظرفیت‌ها و ویژگی‌ های متعدد به ویژه در حوزه سرمایه اجتماعی و نیروی انسانی متخصص و متعهد، با محدودیت‌ها و چالش هایی نیز  در حوزه های اقتصاد و تولید مواجه است.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: مسائل و مشکلات زیست محیطی، کمبود منابع آبی، مهاجرت و وجود فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی از ‌مهم ترین چالش‌های جدی توسعه استان در حوزه اقتصاد و تولید است.
وی با اشاره به رتبه سوم یزد در جمع استان های مهاجرپذیر کشور، افزود: ‌بعضا نیروهای متخصص و دانشگاهی به‌دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها از استان خارج و نیروی کار ساده از دیگر مناطق وارد یزد می‌شوند و همین امر موجب رشد جمعیت بیکار دانش آموخته شده که زیبنده استان یزد نیست.
"طالبی" توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان، توسعه فناوری‌های نوین و صنایع پاک، توسعه گردشگری، حمایت از استارت آپ‌ها و توسعه بازرگانی را ازجمله اولویت‌های ‌مدیریت ارشد استان در راستای توسعه اقتصادی استان عنوان کرد.
رئیس ستاد راهبر‌دی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان درباره برخی فعالیت های چند ماه اخیر برای رشد و توسعه اقتصادی استان، گفت: راه‌اندازی "کمیته هم اندیشی بخش‌خصوصی با دولت" و تشکیل "کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری" ازجمله اقداماتی است که امیدواریم از مسیر آن شاهد رشد جذب سرمایه‌گذاری در استان باشیم که در این خصوص ‌لازم است تا دستگاه‌های مرتبط نقش خود را به خوبی انجام دهند.
وی ادامه داد: کمیته تسهیل سرمایه‌گذاری، کمیته ای چابک و متشکل از تعداد محدودی از ادارات وسازمان‌های استان است تا مباحث سرمایه‌گذاری در قالب هر پروژه در آن دنبال و به نتیجه مطلوب برسد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود ضرورت تغییر نگاه و حرکت در مسیر اولویت های تعیین شده و درک دقیق و درست از مسائل اقتصادی استان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با تاسی به این نگاه، رایزنی ‌های لازم با مسوولین ارشد کشور انجام و فعالیت هایی در استان آغاز شده  و امیدواریم با حمایت های موثر مقامات کشوری، شاهد تحقق فرایند توسعه همه جانبه و رسیدن به نتایج مطلوب و آینده ای روشن در عرصه اقتصاد و صنعت یزد باشیم.
گفتنی است در این نشست ضمن ارائه گزارش پیشرفت مصوبات ستاد راهبر‌دی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان از سوی دبیر کمیته پایش و ارزیابی مصوبات، مشکلات و چالش‌های پیش روی صنایع برق و الکترونیک استان توسط تعدادی از صنعتگران و تولید کنندگان فعال بخش خصوصی مطرح و قرار شد ‌تا ده روز آینده برای پیگیری توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور دسته بندی و همراه با پیشنهاد ارائه شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا