چهارمین نشست کمیته عالی کاهش پیک‌بار استان به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در این نشست بر لزوم هماهنگی در استان به منظور اجرای صحیح مدیریت مصرف تأکید کرد و افزود: اقدامات خوبی ازجمله: امضای موافقت‌نامه با صنایع همکار و برگزاری جلسات هفتگی بین برق منطقه‌ای و شرکت توزیع برای عبور از پیک‌بار تابستان 98 بدون هیچ مشکلی انجام‌شده است.

وی از انسجام مدیران و کارشناسان صنعت برق در این زمینه قدردانی کرد و گفت: هماهنگی بیش‌ازپیش مراکز دیسپاچینگ دو شرکت برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان ضروری است.

مهندس صباغزادگان با مقایسه مجموع مصرف استان در پیک بار- از ابتدای سال جاری تاکنون- نسبت به سال گذشته، افزود: در تاریخ 18 خرداد ماه98 رکورد پیک‌بار استان یزد به ثبت رسید.

صباغزادگان علت افزایش پیک‌بار استان را افزایش دیماند مصرفی چند صنعت فولادی دانست و گفت: با توجه به رونق تولید و صادرات، صنایع استان به سمت سقف مصرف دیماند قراردادی  رفته‌اند.

در ادامه این نشست آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد نیز با اشاره به بحث ابلاغ تغییر ساعات اداری در اکثر استان‌ها، تصریح کرد: در استان یزد با هماهنگی و ابلاغ استانداری، این طرح از یکم تیرماه تا 31 مردادماه 98 اجرا و ساعت کاری ادارات استان یک ساعت زودتر شروع می‌شود.

وی ذهنیت برخی از افراد مبنی بر عدم تأثیرگذاری این طرح در استان را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح علاوه بر فرهنگ‌سازی در بحث مدیریت مصرف؛ در سال گذشته شاهد صرفه‌جویی ۲۰ مگاوات بودیم.

وی همچنین خواستار همکاری مشترکان کشاورزی و برخی از صنایع استان شد.

در این نشست همچنین مدیران و کارشناسان دیسپاچینگ و دفتر مدیریت مصرف شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی استان به تشریح وضعیت مصرف انرژی در استان و ارائه راهکارهایی برای مدیریت مصرف در پیک‌بار تابستان 98 پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا