استاندار یزد در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده از ظرفیت‌های بخش تعاونی استان برای ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه فارغ التحصیلان دانشگاهی و کسب و کارهای خانگی تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج شنبه ۲۳ خرداد ماه ۹۸، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد با "محمدجعفر کبیری" معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری یزد دیدار و گفت ‌و گو کرد.
استاندار یزد در این دیدار ‌که "‌عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و "آزاد معلم" مشاور جوان استاندار نیز حضور داشتند، گفت: در استان یزد با توجه به تعیین اولویت‌های جدید برای توسعه استان، ظرفیت های خوبی در بخش تعاون فراهم شده و هر نوع سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی وزارت تعاون و سایر بخش‌ها به خوبی جواب می دهد.
"محمدعلی طالبی" ادامه داد: لازم است از ظرفیت‌های بخش تعاون استان برای ایجاد اشتغال، به ویژه در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، فراهم نمودن شغل برای بانوان و کسب و کارهای خانگی به بهترین نحو استفاده شود.
وی افزود: برای استان یزد که پایین ترین نرخ بیکاری را در بین استان‌های کشور دارا بوده، ‌زیبنده نیست که شاهد افزایش نرخ بیکاری در سال های اخیر باشیم و توسعه تعاون در استان می‌تواند به حل این مسئله کمک شایسته ای کند و ما نیز در استانداری یزد هر حمایتی که لازم است از بخش تعاون خواهیم داشت.
"طالبی" خاطرنشان کرد: بخش مهم دیگر نیز به فرهنگ سازی در رابطه با تعاون بر می‌گردد و لازم است نگاه تشویقی که در گذشته به این حوزه وجود داشته دوباره احیاء شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: حوزه فعالیت تعاونی‌ها با فرهنگ‌سازی و آموزش های لازم و صحیح ارتقاء یابد و بتوانیم از این طریق ایجاد اشتغال و ارزش افزوده را در استان افزایش دهیم.‌


حمایت از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در استان یزد


معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار استان یزد را برخوردار از تعاونی‌های موفق دانست و گفت: از ایجاد مرکز نوآوری و توسعه تعاون در این استان حمایت می کنیم.
"محمدجعفر کبیری" خاطرنشان کرد: این مراکز با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و به منظور افزایش بهره وری و انتقال تکنولوژی تاسیس می شود.
گفتنی است استان یزد دارای ‌شش هزار تعاونی در حوزه های مختلف می باشد که از این تعداد سه هزار و ۵۷ تعاونی فعال می باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا