خانه های تاریخی در شهرستان اشکذر به همت مالکین و دوستداران میراث فرهنگی بازسازی ومرمت می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "محمود ادیبان" مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان اشکذر با اعلام این خبر و ضمن تشکر از ساکنین و مالکین خانه های تاریخی و مرمت این آثار تصریح کرد: مرمت خانه های تاریخی در محلات قدیمی و بافتهای تاریخی شهرستان اشکذر در حال پیشرفت است و مالکین این بناها با مرمت آنها سعی در حفظ این سرمیاه های ارزشمند دارند.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر افزود: هر بنای تاریخی، خود دارای هویت و شناسنامه ای برای محل و ساکنین بوده و تاریخچه ای از سرگذشت همراه با آداب و رسوم ، فرهنگ و تمدن اقوام پیشین را در خود نهفته دارد که با حفظ و حراست از این آثار هویت اصیل فرهنگی تاریخی خود را حفظ کرده و شجره تاریخی هر شهر و روستا ماندگار می شود .

ادیبان در ادامه عنوان کرد: با همکاری و تشویق میراث فرهنگی جهت حفظ و مرمت خانه های ارزشمند تاریخی، از سال گذشته تاکنون مرمت خانه های قدیمی در بافتهای تاریخی و روستایی شهرستان روند خوبی را داشته وبا همت مالکین ، چندین خانه مرمت و بازسازی شدند که از جمله آنها، خانه های علوی نسب، مسعودی، دهقانی، نصیری، اخلاقی، احسانی، حسینی، میردهقان  و ... را میتوان نام برد که به صورت کاملاً سنتی مرمت شدند.

وی در پایان اظهار داشت: با مرمت و بازسازی خانه های تاریخی موجود در  محلات قدیمی که در حال متروکه شدن و تخریب می باشند، و ایجاد میل و رغبت برای مرمت و حفاظت از این سرمایه های تاریخی در بین ساکنین و مالکان، بافت تاریخی محلات احیاء شده وپویایی و زندگی در آنها ادامه می یابد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا