نشريه واشنگتن پست افزود:محسن رضائي، فرمانده سابق پاسداران انقلاب رقيبي پيشتاز در انتخابات دوازدهم ژوئن (بيست و دوم خرداد) رياست جمهوري تلقي نمي شود.
اين نشريه گزارش داد که رضائي روز جمعه روشن ساخت که شکايت هاي اقتصادي عليه احمدي نژاد در کانون مبارزات انتخاباتي اوست و حتي همکاري با اصلاح طلبان را مطرح کرد و گفت اگر برنده شود دولتي ائتلافي تشکيل مي دهد.
به گفته راديو صداي آمريکا ، نشريه گلف نيوز نيز در مطلبي با عنوان "گروه هاي رنگ و وارنگ وارد صحنه رقابت در انتخابات ايران مي شوند" از ثبت نام بيش از صد متقاضي رقابت در انتخابات ژوئن (خرداد) رياست جمهوري در ايران تا دو روز پيش از اتمام مهلت قانوني خبر داده است و مي نويسد يکي متعهد به ممنوع ساختن فوتبال است و فردي ديگر با اطلاعي اندک ازمنازعه دولت بر سر برنامه اتمي اش، از جمله اين متقاضيان اند.
گلف تايمز ضمن نقل نظرات بعضي از داوطلبان رياست جمهوري در وسائل ارتباط جمعي در ايران، از جمله يک متقاضي که اورانيوم خام موسوم به کيک زرد را چيزي خوردني توصيف کرده است، و يا متقاضي ديگري که گفته است چون در سال 1988 از وي سلب صلاحيت شده بود کشور با مشکلات ناشي از خشک سالي و زلزله مواجه شده است، مي نويسد به گزارش ايرنا، خبرگزاري دولتي ايران، علي لاريجاني رئيس مجلس نيز از نحوه پوشش خبري روند انتخابات توسط وسائل ارتباط جمعي در ايران انتقاد کرد است.
گلف تايمز اظهارات آقاي لاريجاني را از گزارش ايرنا نقل مي کند که گفته است انتشار اين گونه اخبار از ثبت نام داوطلباني که رجل سياسي و ديني نيستند جايگاه رياست جمهوري را مخدوش مي کند
گلف تايمز همچنين يک گزارش روزنامه سياست روز را نقل مي کند که از ثبت نام چند داوطلب زن حکايت دارد، هرچند که قانون اساسي مي گويد کانديداها بايد از رجال باشند که واژه اي عربي براي توصيف مردان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا